צפו: שוטר ירה באויר בהפגנה בב”ב; אייכלר: “ירצחו יהודים חפים מפשע”

שוטר ביצע בצהריים ירי באוויר בעקבות הפגנה של 'הפלג הירושלמי' בבני ברק "לאחר שיודו לעברו אבנים" • אלא שבתיעוד מהאירוע נראה השוטר כשהוא יורה באוויר, לאחר שילדים ובני נוער צעירים צועדים אחריו ודוחפים אותו • 4 ממבצעי הלינץ' בליל שישי הסגירו את עצמם
חיים טוויל
י"א שבט התשפ"א / 24.01.2021 14:41

ארבעה מהחשודים שהשתתפו בלינץ’ בבלשי המשטרה ברחוב המלך שלמה בבני ברק בליל שישי – הסגירו את עצמם בצהרים (ראשון) לידי המשטרה.

לכתב חדשות 12 הם אמרו: “אין לנו מה לדבר עם התקשורת, אנחנו אנשי חוק”.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

בתוך כך, בצהרים,  בעקבות התפרעות של אנשי ‘הפלג הירושלמי’ ברחוב הרב שך, יודו אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה.

במהלך העימותים, שוטר ביצע ירי באוויר.

לטענת המשטרה, “במהלך פעילות מבצעית לאכיפת תקנות קורונה בעיר בני ברק, החלה התקהלות המונית של תושבי המקום סביב השוטרים, תוך ידוי אבנים לעברם. השוטרים חשו סכנה לחייהם ולפיכך אחד השוטרים ביצע ירי באוויר. האירוע נמשך ללא נפגעים”.

יצוין, כי בניגוד לטענת המשטרה, בסרטון מתיעוד האירוע נראה השוטר כשהוא יורה באוויר, לאחר שילדים ובני נוער צעירים צועדים אחריו ודוחפים אותו – אולם אין זריקת אבנים.

מדוברות ‘הפלג’ נמסר: “השוטרים שאיימו ואף ביצעו ירי באוויר, לא כיוונו זאת כלפי ‘מפגיני הפלג הירושלמי’, ההפגנה כלל לא התקיימה באזור זה. השוטרים עשו זאת כלפי ילדים וצעירים סקרנים מ’המיינסטרים החרדי’, שמסתובבים כעת ברחובות העיר ללא מסגרת שמחזיקה אותם.

“למה אנחנו מציינים זאת? כדי שתדעו בפעם הבאה ששוטר יירה לעבר אזרחים וילדים חרדים, אלה לא יהיו מהפלג הירושלמי, אלא מה’מיינסטרים החרדי’. אם תשתקו עכשיו, דם הילדים שייטבחו חלילה יהיה חקוק על הידיים שלכם”.

ח”כ ישראל אייכלר על ירי השוטרים בשכונות חרדיות: “אקדח שיורה כדור באויר בפרק ראשון, ירצח יהודים חפים מפשע בפרקים הבאים. הרוצח העתידי יקבל גיבוי מוחלט של צוררי החרדים בגטו העברי, בטענה כי זו הגנה עצמית.

“חייבים לדרוש בכל תוקף את ההתפטרות המפקדים המשתוללים ברחוב החרדי. אחרת כל שליטי המדינה ישאו באחריות לשפיכות דמים שעלולה להיגרם חלילה”.

‘הפלג הירושלמי’ יצא בצהרים להפגין בבני ברק בגלל סגירת תלמודי התורה – בעקבות סגירת הת”ת של גרודנא באשדוד.

אחד ממנהיגי ‘הפלג הירושלמי’, הרב אשר דויטש, הסביר כי החינוך הוא סלע קיומו של העם. “בעקבות החלטת השלטונות להצר את צעדיהם של הציבור החרדי בכל דרך, תוך שימוש בשיטות אלימות ואפלות השמורות למשטרים שחשבנו שנעלמו מהעולם, ובעקבות ההתנכלות המכוונת והמבישה לבתי הכנסת, תלמודי התורה והישיבות, שהם סלע קיומו של עם ישראל, נקיים מחאה על מהלכים נפשעים אלו, ולהודיע בשער בת רבים, כי לא ניתן להשתיק את קול התורה והתפילה מעם ישראל”, הסביר.

בדבריו התייחס למיקום המחאה בבני ברק. “המחאה תתחיל בצומת הרחובות רבי עקיבא – הרב שך, סמוך לבית הכנסת איצקוביץ’, ותמשיך ותתפרס ככל הניתן למקומות נוספים”.

הפגנות בבני ברק. צילום: שמעון ברוך ידיעות מהשטח בטלגרם

מאז שעות הבוקר התפתחו עימותים בירושלים ובאשדוד בין חרדים לכוחות המשטרה, במהלכם 13 שוטרים נפצעו באשדוד ו-15 מפגינים נעצרו. חשוד אחד נעצר בעימותים בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לכבוד הרב אייכלר
    24/01/2021 16:20
    חנן
  1. אתם ברגע אחד יכולים לסיים עם זה פשוט מאוד אתם תגידו שאתם לא פוסלים ישיבה בממשלה בראשון גידעון סער (הרי נתניהו אמר שאתה וחבריך בכיס שלו…דרך אגב באותו רגע שתגידו את זה גם ליברמן יעשו עירעורי תשובה…)