משבעה יוצאת אחת? ‘העבודה’ בוחרת יו”ר בדרך לחיבור עם חולדאי

37 אלף חברי המפלגה בוחרים את היו"ר: התוצאות צפויות להתפרסם לפני השעה 20:00 • אם מרב מיכאלי תיבחר בפריימריז, העבודה צפויה לחבור לרון חולדאי - והיא תקבל מקום ברביעייה הראשונה
אריה ריבקינד
י"א שבט התשפ"א / 24.01.2021 11:34

הבחירות לכנסת ה-24: הבוקר (ראשון) נפתחו הקלפיות בבחירות לראשות מפלגת העבודה ו-37 אלף חברי המפלגה נקראו לבוא ולבחור יו”ר חדש.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

הבחירות מתנהלות בין שבעה מועמדים: חברת הכנסת מרב מיכאלי, אבי שקד, מועמדו של יושב הראש היוצא עמיר פרץ, וגיל ביילין, בנו של השר לשעבר יוסי ביילין. עוד במתמודדים: יצחק טיים, נאוה כץ, דוד לנדסמן ועופר סגמן.

מאה קלפיות ממוחשבות הוצבו ב-70 אתרי הצבעה ברחבי הארץ.  הן יהיו פתוחות עד השעה 19:00.

המפלגה צפויה לפרסם את התוצאות ככל הנראה עוד לפני השעה 20:00.

הבחירות המוקדמות נערכות לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בתחילת החודש את עתירת חברת הכנסת מרב מיכאלי ודחה את עמדת יושב ראש המפלגה עמיר פרץ לפיה ועידת המפלגה היא זו שתבחר את ראש המפלגה ואת המועמדים לכנסת.

ביום שלישי שעבר הודיע השר איציק שמולי כי לא יתמודד על ראשות המפלגה. שמולי קיבל הצעות חבירה מכחול לבן, יש עתיד וכן ממפלגתו של ירון זליכה.

יום קודם הודיע הודיע גם אהוד ברק כי לא יתמודד על ראשות המפלגה.

אם חברת הכנסת מרב מיכאלי תהיה זו שתבחר הערב, היא תחבור למפלגת הישראלים של רון חולדאי.

לפי ‘כאן חדשות’, על פי שיחות שהתקיימו, מיכאלי אמורה לקבל מקום ברביעייה הראשונה של הרשימה המאוחדת ומפלגת העבודה תשמור על המסגרת העצמאית שלה בתוך הרשימה.

במקביל, במפלגתו של חולדאי החליטו כי מלבד מפלגת העבודה, כל ראש מפלגה קטנה אחר שירצה להתחבר אליהם, ייאלץ לוותר על המפלגה שבראשה הוא עומד ולהגיע כאדם בודד למפלגתו של חולדאי. הדברים מכוונים בעיקר ביחס לבוגי יעלון ועפר שלח, אם ירצו להצטרף לחולדאי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות