שוטרים פצועים ב’גרודנא’ אשדוד, עימותים קשים עם סאטמר בבירה

השבוע החדש נפתח בעימותים בירושלים ובאשדוד בין חרדים לכוחות משטרה: עד כה נעצרו 4 חשודים שהפרו את הסדר הציבורי בת"ת של הפלג באשדוד • בירושלים מתנהלים עימותים בבית כנסת סאטמר בבית ישראל והמשטרה הפעילה מכת"זית
חיים טוויל
י"א שבט התשפ"א / 24.01.2021 11:19

הבוקר (ראשון) של השבוע החדש נפתח בעימותים בירושלים ובאשדוד בין חרדים לכוחות משטרה שהגיעו לאכוף את ההנחיות במוסדות הלימוד הפתוחים.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

כוחות המשטרה פועלים החל משעות הבוקר המוקדמות סמוך לתלמוד תורה ‘גרודנא’ באשדוד של ‘הפלג הירושלמי’,  ומונעים את קיום הלימודים במקום, בניגוד להנחיות.

כמה עשרות מאנשי ‘הפלג’ שהגיעו למקום, ניסו להיכנס בכוח לתוך המתחם, התעמתו עם השוטרים, גרמו נזק לגדר המקיפה את המתחם ולפציעתם של 4 שוטרים.

מפרי הסדר חוסמים ציר תנועה ומתעמתים עם השוטרים – שעצרו עד כה 4 חשודים שהפרו את הסדר הציבורי.

בהמשך דיווחה המשטרה כי מפרי הסדר שעזבו את מתחם המוסד, חוסמים כעת את צומת הרחובות בני ברית והפלמח, ומשבשים את התנועה במקום. כוחות המשטרה פועלים על מנת לפתוח את הצומת ולהשיב את התנועה לסדרה.

במקביל המשטרה פועלת הבוקר לסגירת בית כנסת של חסידות סאטמר שנפתח בניגוד להנחיות בשכונת בית ישראל. במקום נמצאו עשרות חסידים, ובעקבות פעילות המשטרה, התקהלו במקום  מאות קיצונים שהחלו להשליך חפצים לעבר הכוחות.

צילום: מחאות החרדים הקיצוניים

מכת”זית בירושלים. קבוצת מדברים תקשורת

המשטרה הגיבה, בין היתר, באמצעות שימוש במכת”זית. כניסת המתפללים נמנעה. חשוד אחד נעצר במקום.

מהמשטרה נמסר כי הפעילות נמשכת לצד מוכנות לשימוש באמצעים.

בהמשך פעלו כוחות משטרה בכיכר השבת, לאחר שמאות מוחים התקהלו במקום והחלו להפר את הסדר תוך שהבעירו מספר פחים בכביש ובמספר מקרים אף הושלכו אבנים לעבר כוחות המשטרה שגרמו לפציעתה של שוטרת בידה.

כוחות המשטרה פועלים להשבת הסדר תוך שימוש באמצעים ככל שקיים צורך.

במודיעין עילית, לעומת זאת, נמצאו כמה מוסדות פתוחים, אולם לא נרשמו עימותים.

בבוקר שאחרי קריאת האדמו”ר מויז’ניץ לפתוח את תלמודי התורה לא התקיימו לימודים בתלמוד התורה המרכזי של החסידות בבני ברק. לפי דיווח בחדשות 12, שערי המוסד כוסו בבד יוטה, וכיתות הלימוד נותרו ריקות.

בתלמוד התורה ‘מאה שערים’, ברחוב רבי עקיבא בעיר, מטעם חסידות ברסלב, נראו עשרות תלמידים במקום במהלך הבוקר. המורה שעמד בשער הכניסה טען: “הילדים באו להתפלל בקבוצות של חמישה ותכף חוזרים הביתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות