בשל התפשטות המוטציות: נתניהו דורש לסגור את נתב”ג תוך 24 שעות

לקראת סגירת נתב"ג: נתניהו הנחה לצמצם את הטיסות והורה לאסור יציאה מהארץ לצרכי תיירות, אלא רק לצרכים חיוניים - ולהאריך את ההגבלות גם בתום הסגר • ההחלטה המסתמנת - על רקע הדיווחים המדאיגים בנוגע לעמידות המוטציה מדרום אפריקה לחיסון, והתחלואה הקשה שגורם הזן הבריטי
אריה ריבקינד
י"א שבט התשפ"א / 23.01.2021 22:13

ראש הממשלה הורה על צעד חריג: נתניהו הנחה הערב (מוצאי שבת) לצמצם את הפעילות בנתב”ג בתוך 24 שעות.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

לפי דיווח בחדשות 12, נתניהו גם דורש לא לאפשר למי שרכש כרטיסים לפני תחילת הסגר להמריא מישראל.

מתווה הסגירה צפוי לאסור על טיסת ישראלים, אלא במקרים שיותרו מראש או באופן חריג. מצב כזה יוביל לביטול של רוב הטיסות לישראל וממנה, כיוון שחברות התעופה לא יפעילו טיסות לארץ מפאת חוסר כדאיות כלכליות.

במקבל, בכירים במשרד הבריאות ימליצו לסגור לחלוטין את הקו לדובאי, גם לטיסות עסקיות וכן לתיירות. שרת התחבורה מירי רגב הביעה תמיכה בעמדה זו בדיונים הפנימיים, בעיקר בשל המוטציות שהתגלו שם.

מי שכבר נקטה בצעד כזה היא דנמרק, שעצרה שלשום את כל הטיסות מדובאי ואליה לחמישה ימים – וזאת בשל חשש לזיוף בדיקות קורונה בקרב המגיעים מהמדינה.

בדיון הציעה רגב סגירה מיידית של השמיים ל-14 ימים הקרובים ולהביא תקנות בריאות בנושא לאישור עוד הלילה.

בכירי משרד הבריאות איימו, כי אם יוחלט לאפשר את המשך הטיסות – המחוסנים יחויבו בכניסה לבידוד. עוד הדגישו גורמים במשרד הבריאות, כי יש להמתין עד  לפחות 5 מיליון מחוסנים לפני שמאפשרים את פעילות נתב”ג – ודורשים לנוכח מספרי התחלואה הגבוהים: לאסור על יציאה לחו”ל מהארץ גם לאחר הסגר, שיסתיים ב-31 בינואר בחצות.

ההערכה היא שנגיע ליעד של 5 מיליון מחוסנים בתחילת מרץ, כאשר זה תלוי בהיענות של הציבור.

לפי דיווח בחדשות 12, במשרד הבריאות נמנעים מלקבוע תאריך תפוגה להוראה של סגירת השמיים, אך מבהירים כי מדובר בלפחות כמה שבועות.

בתוך כך, הדרישה מכל נוסע שנכנס לישראל להציג בדיקה שלילית נכנסה לתוקף בלילה שבין שישי לשבת. על הבדיקה להיערך עד שלושה ימים לפני מועד ההמראה, ולחילופין יש להציג אישור מתחסן שניתן על ידי משרד הבריאות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות