סניף יש עתיד ומרצ? • אלקין: ‘סער יעביר את חוק פונדקאות ללהט”בים’

השר לשעבר וחבר מפלגת 'תקווה חדשה' אמר בתכנית 'אופירה וברקוביץ': "אני מצפה מהלהט"בים לבחור בנו כי אם סער לא יהיה ראש ממשלה, בנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה"
אריה ריבקינד
י' שבט התשפ"א / 23.01.2021 20:21

סניף של יש עתיד ומרצ? השר לשעבר זאב אלקין, בכיר מפלגת ‘תקווה חדשה’, העניק ביום שישי ראיון לתכנית ‘אופירה וברקוביץ” והתייחס לעמדות של המפלגה.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

“סער אמר בקולו שאנחנו תומכים בפונדקאות לקהילה הלהט”בית. סער יעביר את חוק הפונדקאות. אנחנו באים בגישה שאומרת אני יכול לחשוב שונה ממך ועדיין לכבד את הזכויות שלך, ועדיין לדאוג שיהיו לך זכויות. זו גישה של חיה ותן לחיות”.

הוא הוסיף: “אני מצפה מהלהט”בים לבחור בנו כי אם סער לא יהיה ראש ממשלה, בנימין נתניהו יהיה ראש ממשלה – זה מאוד פשוט. אין אלטרנטיבה אחרת, אין עוד מישהו שיכול לנצח את נתניהו, ולכן ואם סער לא יהיה ראש ממשלה תהיה פה קואליציה של נתניהו וחרדים”.

על הניסיון של נתניהו לחזר אחרי הקולות של המגזר הערבי אמר אלקין: “אני בעד שיהיו יותר אנשים במגזר הערבי שאומרים ‘אנחנו לא רוצים להצביע לרשימה המשותפת, אנחנו רוצים להיות חלק ממדינת ישראל’, אבל אצל נתניהו זה לא המצב. הוא מתחבק עם מנסור עבאס כי הוא רואה שאין לו 61 בלי זה. באף סקר מתחילת הקמפיין לנתניהו אין לו ממשלה בלי מנסור עבאס והתנועה האסלאמית ולכן הוא מתחבק ומשתף איתו פעולה”.

ואיך סער הולך להקים ממשלה?

“אנחנו מפלגת ימין ולא מסתירים את זה, אבל כל המפלגות שישבו עם נתניהו הם פרטנר פוטנציאלי וזה 75 מנדטים. איתם נדע להקים קואליציה”.

אתה בונה על החרדים?

“תרשום מה שאני אומר לך – ברגע שהם יראו שנתניהו לא מסוגל להקים ממשלה, הם כולם יעזבו אותו”.

אבל מה זה עשינו בזה? הם יסחטו אתכם.

“ההבדל הוא שבשביל נתניהו הם אופציה יחידה ולכן הוא עושה מה שהם אומרים לו”.

הליכוד בתגובה: “גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד ויתר השמאל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות