הרבי מויזניץ: לפתוח הת”תים! תבוא משטרה? לשלוח אותם אלי!

הרבי בסעודה שלישית: "לא להיכנס עם המשטרה לתגרה, לא לצעוק נאצי ולא להתגרות. למי שיש בעיה שיפנה אלי, אני גר ברחוב תורת חיים 4" • ליברמן: "מה עושה עכשיו ביבי? מחפש את נכדו של הרבי מויז'ניץ" • השר אמיר אוחנה: "כל תלמוד תורה שיהיה פתוח יקבל קנס של 5,000 ש"ח"
יוסף גרינבוים
י' שבט התשפ"א / 23.01.2021 19:25

האדמו”ר מויז’ניץ הורה הערב (שבת) במהלך ‘סעודה שלישית’, בצורה נחרצת, לפתוח מחר את כל ה’חיידרים’. “למי שיש בעיה שיפנה אלי”, אמר.

במקביל הורה הרבי שלא להתגרות בשוטרים.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

“ממחר לא רוצה לשמוע משום מוסד חינוך שסגור”, אמר האדמו”ר. בדבריו הרחיב הרבי על ‘עת צרה הוא ליעקב’ – ואמר לחסידים: “אצלנו הדבר הכי חיוני זה תלמודי תורה”.

הרבי הביא דוגמא לאפליית הציבור החרדי כאשר ציין כי “אסור להתפלל יותר מעשרה, אבל באוטובוס מותר 30 איש”.

האדמו”ר המשיך בתקיפות ואמר: “הנני מורה לפתוח את כל תלמודי התורה של ויז’ניץ באופן גלוי ולפרסם את הדברים מחר בעיתון הרשמי של היהדות החרדית ‘המודיע’. באם יבואו משטרה להפנות אותם למנהל החיידרים שזה אני – ישראל הגר, המתגורר ברחוב תורת חיים 4”.

הרבי הדגיש: “לא להיכנס עימם לתיגרה, אלא לומר בצורה ברורה שאני אמרתי לפתוח. לא לצעוק נאצי ולא להתגרות. אלא לומר בצורה ברורה: יש בעל הבית ברחוב תורת חיים 4 קוראים לו ישראל הגר. אבקש שיפרסמו את דברי ללא שום סינון ועריכה. אל לנו לחשוש”.

האדמו”ר הביא דוגמא כי בארה”ב בגל הראשון היה קטסטרופה, “אבל עכשיו המצב שם הרבה יותר טוב ואפשר לתלות את זה שלא מפריעים לתלמודי תורה, לא מפריעים שם לחתן וכלה להתחתן וכו'”

את דבריו חתם בברכות “שבמהרה נצא מהגלות במהרה בימנו אמן”.

בתגובה לדברים אמר הערב השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, כי כל תלמוד תורה שיהיה פתוח יאכף ויקבל קנס של 5,000 שקלים.

המשטרה הבהירה, כי “האכיפה תתבצע בכל רחבי הארץ בדגש על התקהלויות אסורות כולל מוסדות חינוך שיפעלו בניגוד לתקנות, ואנו מצפים מכל אדם לקיים את התקנות במלואן ללא יוצא מן הכלל ולמנוע את הצורך באכיפה. נמשיך לאכוף את התקנות ולפעול למען שלום הציבור ובריאותו”.

יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ  אביגדור ליברמן, שהוא וחברי הכנסת שלו קראו להפר הנחיות – צייץ: “בעל הבית של ביבי השתגע וכולנו משלמים על זה ביוקר”.

בהמשך לגלג: “מה עושה עכשיו ביבי? מחפש את נכדו של הרבי מויז’ניץ”.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ עודד פורר, כתב בחשבון הטוויטר שלו: “לאור הודעת האדמו”ר מויז’ניץ שיפתח את מוסדות החינוך מחר, על שר האוצר להורות ל’פקידים’ שלו לעצור את תיקצוב מוסדות ויז’ניץ וכל מוסד אחר שיפעל באופן דומה. ‏אחרת, המשמעות היא ששר האוצר הוא רק פקיד של האדמו”ר. ‏מדינה שבה סמכות המנהיג הדתי היא מעל הממשלה, זו מדינת הלכה. ‏כלומר, הלכה המדינה”.

יו”ר ‘דגל התורה’ ח”כ משה גפני אמר הערב בתגובה לתיעודים של ההמונים מתקהלים בשפת הים בתל אביב: “איפה השר לביטחון פנים? איפה מפכ”ל המשטרה?
איפה האכיפה? איפה הם נעלמו? הבריאות שלנו לא חשובה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם את החולים לשלוח אליו?
    23/01/2021 21:57
    שרולצ׳ה
  1. ואת החולים לאן לשלוח?