ב’שבעה’ על אשתו, ב’שלושים’ על בנו: הרב מנחם מנדל משי זהב זצ”ל

שבר על שבר: ב'הדסה עין כרם' בירושלים, נפטר, בגיל 84, הגה"ח רבי מנחם מנדל משי זהב זצ"ל, לאחר שהתמוטט בבוקר יום שישי • ביום שני נפטרה רעייתו מרת שרה זיסל ע"ה, ובנו הצעיר ר' משה ז"ל נפטר לפני פחות מחודש • בנו, יהודה משי זהב: "עלה המוות בחלוננו, מכה אחר מכה"
יוסף גרינבוים
י' שבט התשפ"א / 23.01.2021 18:28

ברוך דיין האמת: בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ בירושלים, נפטר היום (שבת), בגיל 84, הגה”ח רבי מנחם מנדל משי זהב זצ”ל, לאחר שהתמוטט בבוקר יום שישי בביתו.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

רבי מנחם מנדל זצ”ל נפטר בתוך ימי השבעה על רעייתו מרת שרה זיסל משי זהב ע”ה, שנפטרה ביום שני האחרון בגיל 81, לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה – ובתוך ימי השלושים על בנו הצעיר ר’ משה ז”ל, שנפטר בגיל 58.

המנוח זצ”ל נולד בירושלים בשנת תרצ”ז לאביו רבי חיים דוד משי זהב זצ”ל לאמו מרת פריבה ע”ה.

סבו, רבי ישראל יצחק משי זהב זצ”ל, היה מקובל, ואביו רבי חיים דוד היה כמומחה ב’חכמת היד’.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת שרה זיסל ע”ה, בתו של המזכיר האגדי של בד”ץ ‘העדה’, רבי יוסל’ה שיינברגר זצ”ל.

המנוח זצ”ל היה תלמיד חכם שכיהן כמשגיח בישיבת אמשינוב, ונודע כסופר פורה שכתב עשרות ספרים. היה גם המו”ל והעורך של העיתון ‘דער אידישע שטראל’.

בין היתר הוציא לאור ספר על הלכות סת”ם. במשך שנים אף .

לפני פחות מחודש שיכל את בנו ר’ משה משי זהב ז”ל, תושב שכונת מעלות דפנה, שסבל מסכרת ונדבק בנגיף.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך:  בנים ובנות, חתנים ומאות צאצאים  – בהם גם דור חמישי.

אחד  מבניו הוא יו”ר זק”א יהודה משי זהב. אחיו הוא המקובל רבי צבי משי זהב משכונת גבעת שאול בירושלים.

הלוויתו תצא הערב בשעה 22:15 משמגר דרך ביתו ברחוב שבטי ישראל 39 להר הזיתים,

יהודה משי זהב פרסם אחרי צאת השבת הודעה: “עלה המוות בחלוננו, שבר על שבר על שבר הושברנו. מכה אחר מכה – אחי הצעיר משה ז”ל, אמי מורתי ז”ל ועכשיו אבי מורי ז”ל,  כל זה בתוך שלושים יום.

“גדול כים שברנו, מי ירפא לנו?

“ריבונו של עולם אני יודע שאתה מעמיד אותנו בנסיון, נסיון קשה וכואב. אוי, כמה כואבבבב. אבל אני מבטיח לך שאפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בוודאי גם שם נמצא ה’ יתברך.

“כי אני יודע שכשאבא נותן מכות זה רק מאהבה. אמשיך לאהוב אותך בכל לבבי, בכל נפשי ובכל מאודי. ללכת בדרך התורה והמצוות, להגביר פעלים במעשי החסד והרחמים, כפי שחינכו אותי הורי היקרים ז”ל. הנאהבים והנעימים שבחייהם ובמותם לא נפרדו. שמע ישראל ה’ אלוקינו ה’ אחד”.

צילום: באדיבות זק”א

בהודעת זק”א עם צאת השבת נמסר: “בחייהם ובמותם לא נפרדו, משפחת זק”א משתתפת באבלו הכבד והכאוב של יו”ר הארגון יהודה משי זהב, בפטירת אביו הרב מנחם מנדל ז”ל, תוך ימי השבעה על אמו מרת שרה זיסל ע”ה, במעשיך הגדולים תנוחם ולא תדע עוד צער, ברוך דיין האמת”.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ’ אמרה: “אין מילים להביע את גודל הצער למשמע הבשורה הקשה על פטירת הרב מנחם מנדל, אביו של יהודה משי זהב, בעודו יושב שבעה על אמו שרה זיסל ז”ל, ובתוך ימי השלושים על אחיו משה ז”ל. מי שאמר לעולמו די, יאמר לצרותינו די. הַמָּקוֹם יְנַחֵם אֶתְכֶם בְּתוֹךְ שְׁאַר אֲבֵלֵי צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם וְלֹא תּוֹסִיפוּ לַדְּאָבָה עוֹד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות