שוטרים פשטו והשליכו רימוני הלם, תושבי העיר ובחורי ישיבה הוכו

כמאה שוטרים פשטו על ישיבת ויז'ניץ-מרכז והשליכו עשרות רימוני הלם ברחובות ב"ב • השוטרים סבבו עם אלות, תוך שהם נוקמים בעוברי אורח, מכים ומטיחים אל הקרקע תושבים • איש התקשורת דודי זילברשלג: "יס"מ מפליא מכותיו ורימונים עם יתר המינים, בחפים מפשע, מסכנים וחלשים"
חיים טוויל
ט' שבט התשפ"א / 22.01.2021 01:06

אחרי שבלשי משטרה הותקפו הערב (חמישי) באלימות בתוך רכב בלב בני ברק בידי עשרות מבחורי ישיבת ו’יזניץ-מרכז, כאשר המתפרעים השליכו אבנים לעבר הרכב, ניפצו את השמשות וניקבו את הצמיגים – פשטו הלילה כ-100 שוטרים על הישיבה של החצר החסידית ברחוב המלך שלמה, תוך שהם משליכים – לראשונה בבני ברק – רימוני הלם.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

על פי עדויות של עדי ראיה ותיעודי וידאו, השוטרים התנהלו ברחובות עיר התורה והחסידות באלימות מופגנת, תוך מה שנראה כמסע נקמה וענישה קולקטיבית של כל מי שנקרה בדרכם.

הם השליכו עשרות רימוני הלם ברחובות, ללא כל סיבה, אל עבר עוברי אורח ורחובות בהם צעדו הולכי רגל, בעוד שוטרים אחרים מסתובבים עם אלות בידיים.

רימוני הלם. צילום: שמעון ברוך

“במקום למצוא את הפורעים ולמצות עמם את הדין, השוטרים מוציאים את התסכול שלהם על מה שנעשה לחבריהם  על עוברי אורח תמימים”, אומר תושב  בני ברק לחרדים 10.

באחד התיעודים נראים שוטרים מטיחים איש מבוגר אל הכביש.

גם העיתונאי איתמר כהן הותקף קשות בידי המשטרה, עד זוב דם, למרות שהציג לשוטרים תעודת עיתונאי. הוא נזקק לטיפול רפואי.

בתיעוד נוסף המתפרסם כאן בחרדים 10, נראים שוטרים נכנסים לסופרמרקט הממוקם בסמוך למקום בו בוצע ניסיון הלינץ’ בבלשים, ותוקפים לקוחות שבאו לעשות קניות לשבת וכלל אינם קשורים לאירוע האלים.

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בהמשך השוטרים היכו גם בחורים מישיבת ‘ארחות תורה’ הליטאית, הממוקם באיזור, רק משום שנקלעו למקום.

מהמשטרה נמסר הערב, במהלך הפשיטה: “המשטרה רואה בחומרה את תקיפת השוטרים הערב בבני ברק ותפעל למיצוי הדין עם פורעי החוק. בשעה זו פועלת המשטרה בכוחות מתוגברים לפיזור התקהלויות בלתי חוקיות בבני ברק ומטפלת בהפרות סדר קשות בעיר.

“המשטרה ממשיכה בפיזור הפרת סדר אלימה ופרועה בבני ברק, במהלכה השליכו אבנים לעבר השוטרים והבעירו צמיגים במרכז הצירים המרכזיים בעיר.

“כוחות המשטרה עצרו שישה חשודים בגין הפרות הסדר והם ייחקרו במרחב דן ובהתאם לממצאי החקירה תבחן את הבאתם לדיון מחר בבימ”ש השלום ת”א בבקשה להאריך את מעצרם.

“כוחות משטרה מתוגברים מטפלים בהפרות סדר ברחבי העיר בני ברק, לרבות טיפול בחסימת צירי תנועה בהן הובערו צמיגים.

“הפעילות נמשכת בשעה זו לשמירה על שלום הציבור ובטחונו, לצד קידום מהלכי חקירה לאיתור פורעי החוק ומעצרם בהתאם”.

צילום: דוברות המשטרה

איש התקשורת דודי זילברשלג צייץ אחרי פשיטת המשטרה: “דין פורעים להוקעה וענישה חמורה, השתלשלות האירועים אינה תמימה כפי שנחזית. דבר אחד ברור הפושעים כבר נמלטו ל’שטחים’. יס”מ בחסות הכסת”ח החרדי, מפליא מכותיו ורימונים עם יתר המינים, בחפים מפשע, מסכנים וחלשים”.

הוא הוסיף: “תוצאה עגומה של ארגון עם אגו מרוסק, אפס הצלחות בכל התחומים. איך יצילו את כבודם האבוד? חזקים על חלשים. במשולש הם נמלטים כמו שפנים”.

בנו, איש התקשורת מלך זילברשלג, הגיב: “המשטרה עכשיו גורמת לכל תושבי בני ברק לתמוך בכמה ילדים מופרעים שהם לפני דקה תיעבו”.

צילומי וידאו: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים ודוברות המשטרה

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הציבור החרדי יצטרך חשבון נפש נוקב על כל ההשתלשלות מתחילת הקורונה שהביאה בחורים להכות שוטרים.
    22/01/2021 01:26
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. 20 שנה לא יספיקו לטהר את שמנו

  2. גועל נפש
    22/01/2021 08:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. המשטרה איבדה את זה לגמרי.
    היה צריך שמישהו יאסוף כמה שוטרים עם איזה משאית.
    איזו בריונות, נראה אותם ככה מול ערבים, איפה השמאל המתיפייף בזמנים כאלו?! איפה אוחנה?! הזויי…

  4. אל תתנו לחושך להשתלט
    22/01/2021 09:57
    אני
  5. הוסיפו אור.בחור ישיבה צריך להציע לשוטר חברותא בטלפון,נשים צריכות לחלק לשוטרות נרות שבת.זה הזמן,כולנו אחים.חייבים להאיר את החושך ולגרשו .תכף ומיד

  6. אנחנו חייבים להתנצל בפני השוטרים על מה שעשינו
    22/01/2021 10:55
    יענקלה
  7. אנחנו חטאנו ופשענו, ואני כחרדי אומר זאת. אשמנו בגדנו וסיכנו את המשפחות שלנו