‘אספסוף’: ויזניץ-מרכז תקפו באכזריות בלשי משטרה בב”ב • צפו

שוטרים בניידת אזרחית של המשטרה הותקפו בידי בחורים מישיבת ויזניץ-מרכז בבני ברק באלימות קשה: יידו אבנים וחפצים, ניפצו את השמשות עם מקלות, ניקרו צמיגים והיכו את השוטרים • ארבל: "אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחננו" • ליברמן: "לסגור את העיר עד שכל פראי האדם יתפסו"
חיים טוויל
ח' שבט התשפ"א / 21.01.2021 21:48

כמעט לינץ’: שוטרים בניידת אזרחית של המשטרה הותקפו הערב (חמישי) ברחוב שלמה המלך בבני ברק באלימות קשה בידי בחורי חסידות ויזניץ’-מרכז.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

בחורי הישיבה רגמו באבנים וחפצים את הניידת, בה נהגו שוטרים בתפקיד ופצעו שוטרת.

בתיעודי וידאו מהזירה נראה הרכב האזרחי בתוכו ישב כוח אכיפה של קורונה, כששמשותיו מנופצות ודלתותיו פתוחות, ועשרות בחורים מכים ביושבים במכונית, בידיהם ובעזרת מקלות.

המתקהלים הקיפו את הרכב, מנעו ממנו לנוע קדימה והתעמתו עם יושביו. הם גנבו חפצים מתוך הרכב של השוטרים.

בהודעת המשטרה  נאמר: “הערב, בפעילות של בקרי רישוי בעיר בני ברק החלה התקהלות בלתי חוקית במהלכה הבחינו המתקהלים ברכב ובו שוטרים שהיו בתפקיד, השליכו אבנים לעבר הרכב, ניפצו שמשות וניקרו צמיגים.

“המתקהלים אף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד שוטרים שישבו ברכב נאלצו להזעיק עזרה וחילוץ. בעקבות האירוע שוטרת נפגעה באורח קל”.

בהודעת המשטרה נאמר עוד: “המשטרה לא תשלים עם הפרות סדר בוטות ופגיעה בסדר הציבורי, תוך סיכון ממשי לשוטרים ותפעל למיצוי הדין עם העבריינים”.

גורם במשטרה אומר לחרדים 10: “מי שהתפרע ישלם מחיר על כך. התגובה של המשטרה תהיה קשה וכואבת.  יהיו מעצרים”.

גורמים בחצר ויזניץ’-מרכז אמרו הערב לחרדים 10:  “המהומה פרצה לאחר ששני בלשים עצרו ברחוב שלמה המלך בחור מישיבת באבוב הסמוכה, שצעד עם מסיכה רק על הפה.  הוא נמלט מהם לתוך ישיבת ויזניץ –  הבלשים ניסו לפרוץ את הדלת, הבחורים חסמו אותם. בעקבות כך התפתחה המהומה. הבלשים היו לבושים אזרחית, כך שהבחורים לא ידעו בעצם שמדובר באנשי משטרה”.

ח״כ משה ארבל  הגיב: ”אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדי שפגע פיזית בשוטרי משטרת ישראל. אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחננו ובחברה חפצת חיים. אני מצפה מרשויות האכיפה למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים״.

עיריית בני ברק פרסמה הודעת גינוי בה נאמר: “העירייה מגנה בכל תוקף את התקרית האלימה הערב כנגד שוטרי משטרת ישראל. אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה.

“מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך.
לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים”.

יעקב וידר, יו”ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק, מסר בתגובה לתקיפה האלימה בבני ברק: “חיילי צה”ל ואנשי כוחות הביטחון אהובים ורצויים בבני ברק. אותו קומץ אלים אינו מייצג את תושבי בני ברק, להפך, ואותם אנשים ממש תקפו גם רבנים שהעזו שלא להסכים איתם. חובה למצות איתם את מלוא חומרת הדין ולשלול מהם כל תקציב עירוני”.

מארגון בצלמו נמסר: “מדובר בהתפרעות של עבריינים בלבוש חרדי. כארגון אשר מגן על זכויות חרדים תמיד, אנחנו קוראים לשב”כ ולמשטרה לברר מי הם הפורעים ולהשליכם לכלא לתקופות ממושכות.  רק כך יינצל הציבור החרדי מאותם אנרכיסטים שפוגעים קשות בכלל הציבור בישראל בכוחות הביטחון ובציבור החרדי.

“מעצרם של פורעים אלו הינו דאגה לזכויות אדם של הציבור החרדי ואזרחי ישראל”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הגיב להתפרעות החמורה בבני ברק: ”הלינץ’ הערב בבני ברק הוא חציית כל הקווים האדומים. לא מדובר בסתם התפרעות אלא מדובר בטרור מן הסוג החדש והטיפול חייב להיות בהתאם.

”יש לסגור את העיר לנכנסים ויוצאים עד שכל פראי האדם שהיו שותפים לו יתפסו ויענשו בחומרה. לא נקבל מצב של מדינה בתוך מדינה”.

השרה עומר ינקלביץ’: “תמונות האלימות הקשות כנגד שוטרים הערב בבני ברק מזעזעות. השוטרים הללו עושים עבודת קודש באכיפת הנחיות מצילות חיים, ומגיעה להם הוקרה על פעילותם. חובה למצות את מלוא חומרת הדין עם הפושעים שהרימו יד על שוטרים”.

הדפס כתבה

11 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אלימות
    21/01/2021 22:10
    שי
  1. זה נכון שזה לא בסדר, אבל יש לומר שהמשטרה קנתה לעצמה ביושר את היחס של הציבור כלפיה.

  2. איך מתנהגים עם קאפו
    21/01/2021 23:26
    משה
  3. אני לא חושש לרגע שהבחורים האלו יפצעו או יהרגו מישהו לגבי ההתנהגות לא צפויה אבל זה הרתעה זו דעתי איך מתנהגים עם מלשינים או קאפו או עםחוקים דרקוניים ללא שמץ של קשר לבריאות….[לא יודע] ברוך שלא עשני כבשה

    • מוישה   22/01/2021 10:35

      בגלל אנשים כמוך עשו בנו פרעות ושפטים אתמול ובגלל אנשים כמוך הקרע בעם ישראל יהיה גדול יותר תלך מאיתו רשע מרושע תלך!

  4. תקיפת שוטרים
    21/01/2021 23:49
    משה
  5. למה השוטרים לא ירו בהם??

  6. ההתנהגות שלהם פוגעת בראש ובראשונה בציבור החרדי עצמו ובחינוך האמיתי והמתון שלו!!!
    21/01/2021 23:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. יש מקום לבדוק מאיפה לקחו את הקיצוניות והאלימות שלהם? אולי מ’לדבקה בו’???

  8. פירות החינוך הקלוקל מתחילת הקורונה. אשמים אנחנו. לא השוטרים שעצרו בחור תמים נעבעך
    22/01/2021 01:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. הציבור החרדי יצטרך חשבון נפש נוקב על כל ההשתלשלות מתחילת הקורונה שהביאה בחורים להכות שוטרים.

    • האמת תנצח   22/01/2021 04:41

      ברור שראוי לגינוי אבל מי שבעיקר יצטרך לעשות חשבון נפש זה המשטרה ביחס שלה לציבור החרדי

  10. ראוי לגינוי
    22/01/2021 04:38
    האמת תנצח
  11. ראוי לכל גינוי אבל גם המשטרה הילדים שלה לא נקיות והיא הביאה על עצמה את היחס של הציבור החרדי

  12. ויזניץ מרכז
    22/01/2021 15:10
    איתן
  13. הכפישו את שמינו התירו את דמינו בעד הרפתקה מפוקפקת
    עירית ב’ב תמשיך להקצות מגרשים לבטלנים האלו שבמקום לשבת וללמוד
    ולעשות חשבון נפש ולנסות לתקן משהו, מרבים שנאת חינם ועושים ככל העולה
    על חולי רוחם…אלו שידין יהודאין (שדים כביכול ת’ח)
    והוא רחום יכפר עוון ויחיש גאולתינו

  14. מי שמכם לשפוט ולקבוע מה קרה שם, בושה וחרפה
    23/01/2021 19:14
    הדלאי ככה
  15. חוץ מלתת חומר לשונאי ישראל, ישנם כמה גירסאות למה שקרה שם. חוצפה, שאתר שנקרא חרדי, מחליט וקובע על דעת עצמו לקבל את עמדת הבלשים, ללא בדיקה יסודית, וקובע על דעת עצמו מה קרה שם.

  16. אוי ממש רחמונס על השוטרים
    24/01/2021 12:15
    מושיקו
  17. וכשהם יוצאים ומרביצים באלות בלי רחמים לנשים וילדים ואנשים חלשים לאף אחד לא כואב הלב אז לא כועב לי הלב על מקוללים אלה שבאו לכסח ויצאו בשן ועין