ההמלצה: לחסן גם בני 16-18 • פרופ’ אש: “לא נבקש להאריך את הסגר”

ועדת תיעדוף החיסונים ממליצה: בני 18-16 יחוסנו מפני קורונה •הוועדה לא מאשרת חיסון למחלימים עם נוגדנים נמוכים • למרות שמספר המאומתים והחולים הקשים עדיין גבוה, "יש נתונים שמעידים על ירידה במקדם ההדבקה"
תמי גיל
ח' שבט התשפ"א / 21.01.2021 20:10

ועדת תיעדוף החיסונים ממליצה הערב (חמישי) למשרד הבריאות לאפשר לנערים ונערות בני 16-18 להתחסן, בכפוף לאישור הורים.

די להשתחצן, תתחיל לעשות כסף. פשוט תעקוב אחרי ההצעות!

ההמלצה לחסן גילאים אלה נועדה לאפשר לתיכוניסטים בכיתות י”א-י”ב להיבחן בבחינות הבגרות – אך היא תאפשר גם לעולם הישיבות להתחסן ולצאת מהקפסולות.

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי יכריע האם לקבל את ההמלצה ולתת לקופות החולים אור ירוק.

ועדת תיעדוף החיסונים לא אישרה לחסן מחלימים מקורונה עם רמת נוגדנים נמוכה. רוב חבריה הצביעו בעד חיסון נשים שנמצאות בשליש האחרון להריון.

פרויקטור הקורונה פרופ’ נחמן אש אמר היום כי לא יבקש הארכה נוספת של הסגר מעבר להארכה בעשרה ימים שאושרה על ידי הממשלה: “יש מגמה של בלימה בתחלואה”, אמר.

אש הסביר, כי למרות שמספר המאומתים היומי והחולים הקשים עדיין גבוה מאוד, בימים האחרונים יש נתונים שמעידים על ירידה במקדם ההדבקה.

“הנתונים מעודדים, רואים כבר כמה ימים שיש בלימה של התחלואה ואף ירידה”, אמר בריאיון ל’שש עם עודד בן עמי’.

“מקדם ההדבקה ירד מתחת ל-1, אבל בינתיים רק ל-0.99 – ואנחנו רוצים שהוא ירד עוד. אנחנו מקווים שהמגמה תימשך ושזה מבשר את זה שלא נצטרך להאריך את הסגר”.

על המספרים הגבוהים של החולים הקשים והמאומתים – אמר: “המספרים מעידים על העומס שיש על מערכת הבריאות ועל התחלואה הגבוהה. ייקח זמן עד שמספרם של החולים הקשים בבתי החולים ירד. זו הסיבה שביקשנו להאריך את הסגר בעשרה ימים. זה כלי שמוכיח את עצמו וגורם לירידה בתחלואה – והפעם יש לנו גם את ההשפעה של החיסונים ואנחנו מקווים שעל החולים הקשים זה ישפיע אפילו יותר, ושמספרם יפחת”.

הוא  הדגיש  את החשיבות לחסן כמה שיותר אנשים בגילאי 60 ומעלה, ואת אוכלוסיית החולים במחלות כרוניות שטרם חוסנו: “אפילו שפתחנו את החיסונים לגילאים יותר נמוכים, אנחנו יושבים עם קופות החולים כדי לדעת איך אנחנו מגיעים לחולים הללו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות