גנץ זורק את גלי צה”ל מהצבא: לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה

צוות מקצועי בראשות מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל יגבש מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון, והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה • גנץ: "ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ"ל היא עניין ערכי ולא תקציבי. קיום תחנה צבאית בצה"ל אינה סבירה, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת"
אבי כץ
ח' שבט התשפ"א / 21.01.2021 16:47

שר הביטחון בני גנץ החליט להניע מהלך שמטרתו הוצאת גלי צה”ל ממערכת הביטחון – מה שאולי יוביל לסגירת התחנה.

בהמלצת הרמטכ”ל אביב כוכבי, ולאחר דיונים מקדימים שנערכו בצה”ל ובמשרד הביטחון, הוחלט לנתק בין מערכת הביטחון וצה”ל לבין פעילותה של תחנת רדיו עצמאית.

ההחלטה נובעת מהייעוד של צה”ל, וכן מהצורך להפריד בין שירותם של חיילי צה״ל לבין פעילותו של אמצעי תקשורת, בו מועסקים לובשי מדים בתכנים פוליטיים.

בימים הקרובים יוקם צוות מקצועי בין-משרדי בראשות מנכ”ל משרד הביטחון אלוף (במיל’) אמיר אשל, אשר יכלול נציגים של משרד הביטחון, צה״ל, משרד המשפטים ומשרד התקשורת.

הצוות יגבש בתוך מספר שבועות מתווה להוצאת התחנה ממערכת הביטחון, והפעלתה במתכונת אזרחית או סגירתה.

גנץ אמר: “ההחלטה שקיבלתי בהמלצת הרמטכ”ל היא עניין ערכי ולא תקציבי. התקשורת החופשית בישראל היא חשובה מאין כמוה, ואמשיך להגן עליה ולדאוג לעצמאותה, אולם קיום תחנה צבאית בצה”ל אינה סבירה בעת הזו.

”קבעתי כי לובשי מדים לא יעסקו בפוליטיקה בשום תפקיד, זהו דבר בלתי מתקבל על הדעת הסותר את ערכי צה”ל, את היושרה המתחייבת ואת ההתנהלות התקינה. אני מוקיר את גל”צ ואת תרומתה לתקשורת הישראלית, ולמגוון הדעות והקולות בתקשורת, ונכון יהיה למצוא אפיק אחר להמשך פעילותה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החלטה נכונה שהתעכבה 73 שנים מיותרות
    21/01/2021 17:10
    שאול א.
  1. לפחות לפני הירידה מהבמה הפוליטית, גנץ עושה ולו מהלך אחד נכון.
    אם הוא יצליח בכך, לפחות יוכל להתגאות בו.

  2. חזק וברוך
    21/01/2021 17:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. סוף סוף