יפתחו בתי כנסת וחתונות? ביבי: אפתח האולמות בעוד שבועיים

ראש הממשלה נועד עם נציגי עולם האירועים והתרבות והודיע להם כי בכוונתו לפתוח את האולמות כבר בעוד שבועיים - במתווה חדש שטרם אושר • הצוותים המקצועיים יתחילו לגבש מתווה ביום ראשון‎ • אושר: "תתאפשר הפעלת מקום לאימון ספורט, לרבות בריכות שחייה" • ומה עם מקוואות?
תמי גיל
ח' שבט התשפ"א / 21.01.2021 15:24

בפגישה של נציגי עולם האירועים והתרבות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיימה בהובלת המפיק אלירן ברדוגו מראשי המאבק, דנו הבוקר (חמישי) במתווה הפתיחה לעולם הבמות – אחד הענפים שספג את המכה הקשה ביותר בשל הגבלות הקורונה, שצפוי לחזור לחיים בחודשים הקרובים, לאחר מתן החיסון השני נגד קורונה לאוכלוסייה, ועם תחילת השימוש בדרכון הירוק.

צעיר חרדי שמחפש? הנה כמה הצעות שממש לא כדאי לך להחמיץ

בפגישה הודיע נתניהו כי הוא בודק אפשרות לפתיחת עולם התרבות תוך שבועיים, כאשר אחד הסעיפים במתווה שהוצע מדבר על תפוסה של עד 75 אחוזים באולמות. כך לדוגמה, אולם בתיאטרון הבימה שבו יש 1,000 מקומות ישיבה – יוכל להכיל 750 איש.

עוד הוסיף נתניהו כי הצופים יורשו להיכנס לאולמות בתנאי שיהיה בידם ‘דרכון ירוק’ – או כל מי שעבד בדיקה שלילית 72 שעות לפני ההצגה. ככל הנראה, בשלב הראשון יחויבו הנוכחים לעטות מסכות.

בנוסף, גורמים במשרד הבריאות עדכנו כי נקבע מתווה “תו ירוק” לפתיחת מקומות ציבוריים ואירועים.

עוד צוין, כי התוכנית תובא לאישור קבינט הקורונה, ולפיה תתאפשר כניסה למקומות מסוימים למחוסנים, מחלימים וכאלה שיציגו אישור בדיקה שהתבצעה 48 שעות לפני כן.

התוכנית מנסה לאזן בין הצורך בפתיחת המשק לבין מצב שבו תימנע מאנשים כניסה למרחב הציבורי רק משום שלא התחסנו, צעד שאינו חוקי ושעלול לגרור טענה ל”כפיית חיסונים”.

במרכז השלטון המקומי כבר ביקשו להתחיל ב”פיילוט” לתוכנית בערים שבהן הושג אחוז התחסנות גבוה.

ביום ראשון הקרוב יתקיים כינוס נוסף, על מנת לקדם תהליכים מדויקים למתווים שנידונו בפגישה.

גורם במשרד הבריאות ציין שמתווה התו הירוק עדיין לא אושר, אך יש עבודת מטה מוכנה של משרד הבריאות – והיא תובא בהמשך לקבינט.

בתוך כך, בהודעה של משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר, כי “ועדת השרים לקורונה אישרה לאפשר קיום משחקי כדורגל וכדורסל בליגות הבכירות, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות.

“בנוסף, תתאפשר הפעלת מקום לאימון ספורט, לרבות בריכות שחייה, המשמש בעבור אימון של ספורט מקצועי או בעבור תחרות של ספורטאי מקצועי. ההחלטה תיכנס לתוקף בתוך 24 שעות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות