איך תתמודדו נכון עם איומי סחיטה ברשת? • כללים וטיפים

באופן עצמאי, יהיה לכם קשה להשתלט על הפצת המידע האישי שלכם ברשתות החברתיות • לכן הליווי בידי עורך דין סייבר מומחה ומנוסה בתחום עבירות רשת הינו חיוני
תוכן שיווקי
ח' שבט התשפ"א / 21.01.2021 00:58

בעידן המודרני והדיגיטלי בו השימוש ברשת האינטרנט הינו נפוץ למדי, התופעה של סחיטה ברשת הולכת ומתרחבת בקצב מהיר ומדאיג.

ישנם כמה סוגים של סחיטה ברשת, כאשר המאפיין המשותף לכולם הוא דרישה מגורם זר, בדרך כלל אנונימי, להעביר לו תשלומים וזאת תחת איומים מפורשים לפרסם ברחבי הרשת ובמדיה החברתית, סרטונים או מידע העלולים להביך אותו ואף לסכן אותו.

סחיטה ברשת הינה עבירה פלילית הזוכה כיום להתייחסות חמורה מצד גורמי החוק והאכיפה וזאת במטרה לצמצם את ממדי התופעה. בכל מקרה בו נתקלתם במקרה של סחיטה ברשת בין אם כלפיכם ובין אם כלפי מישהו שאתם מכירים, חשוב לפנות בהקדם לעורך דין מומחה בתחום שיעניק לכם ייצוג וליווי משפטי מקצועי ויטפל במקרה בצורה המיטבית.

כללים וטיפים להתמודדות נכונה עם איומי סחיטה ברשת

ישנם כמה כללים וטיפים להתמודדות עם מקרי סחיטה ברשת ודרכים להימנע מלהיקלע למצב הביש.

ראשית, חשוב שלא להיענות לדרישות הסחיטה בשום מקרה. הסיבה לכך היא שאין ערובה לכך שהסוחט לא ימשיך בניסיונות הסחיטה, גם לאחר שהעברתם לו את הכסף כפי שדרש. למעשה, ברגע שהסוחט יראה כי אתם נענים לדרישתו, הרי שהדבר יעודד אותו לדרוש כספים נוספים.

יש שטוענים שהגשת תלונה למשטרה חשובה על מנת לאתר את הגורם הסוחט ולמצות עמו את הדין. אך הניסיון מלמד שמשטרת ישראל לא מקצה מספיק משאבים לנושא וקורבנות רבים נותרים בלי פתרון.

מעבר לכך, יש לנקוט במקביל בכמה פעולות וצעדים מהירים על מנת לעצור את הפצת המידע, התמונות או הסרטון האישיים והמביכים.

באופן עצמאי, יהיה לכם קשה להשתלט על הפצת המידע האישי שלכם ברשתות החברתיות ולכן הליווי בידי עורך דין סייבר מומחה ומנוסה בתחום עבירות רשת הינו חיוני. הליווי המקצועי יאפשר להקשות על זיהוי קורבן הסחיטה וכן להסיר את הסרטון והפרטים האישיים שכבר הועלו לרשת.

דרכי פעולה נכונות למניעת ניצול ופגיעה בפרטיות

ברוב המקרים, סחיטה ברשת מתבצעת באמצעות איומי הפצה של סרטון אינטימי או פרטים אישיים דוגמת פרטי חשבון בנק או כרטיס אשראי. במקרה בו הסרטון הופץ באמצעות כלים של פייסבוק, הרי שיש לנטרל את החשבון שלכם מכל פעילות, לפחות באופן זמני, ולהפעיל אותו מחדש רק לאחר שהחומר שהופץ הוסר מהרשת.

צעד נוסף, הינו פנייה לאתרים המתמחים בהעלאת סרטונים או בהפצת מידע ולדווח על ניצול לרעה ופגיעה בפרטיות שלכם. לרוב, לאתרים מסוג זה יש מנגנוני דיווח ומניעה להפצת מידע וסרטונים חושפניים ואישיים.

חשיבות הליווי המשפטי המקצועי בידי עורך דין מומחה בתחום עבירות רשת

על מנת לפעול בצורה מהירה ויעילה, הרי שיש חשיבות רבה לליווי המשפטי מידי עו”ד מנוסה ומומחה בתחום הסייבר ועבירות המחשב.

כללי ההסרה והפנייה לאתרים ולמנועים השונים המפיצים מידע אישי ופרטי, מנוסחים בשפה משפטית מובהקת וחשוב שהפנייה תהיה מנוסחת בהתאם לכללים המשפטיים וזאת על מנת שהיא תהיה אפקטיבית.

סחיטה ברשת הינה מעשה פלילי הכולל הפרת זכויות רבות של הגורם שנסחט ומכאן שיש חשיבות רבה שהתהליך ינוהל ע”י גורם מקצוע הבקיא ברזי החוק.

מצאנו מידע רב על נושא הסחיטה ברשת באתר שאול-רן ושות’ ונראה שעו”ד אלעד שאול הוא אחד מבעלי המקצוע המובילים בתחום לטיפול בקורבנות סחיטה ברשת.

מידע נוסף באתר: https://www.ese.co.il

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות