“גברת לוי, גברת לוי”: התשובה של שרוליק פרוש להפרות של החרדים

ראש עיריית אלעד על ההפרות והקנסות: "אני בעד שידברו איתנו בגובה העיניים ולא מעלינו, ואז הכול יסתדר, אני מבטיח לכם" • "פעם אמרו שהיהודים הם מפיצי מחלה, היום נהיה דבר חדש - החרדים מפיצים את כל המחלה" • והאם גינה את החתונות ההמוניות בהן חגגו מאות איש?
חרדים 10
ח' שבט התשפ"א / 20.01.2021 23:59

ראש עיריית אלעד, שרוליק פרוש, התראיין הערב (רביעי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 – על רקע העלייה הגדולה בתחלואת הקורונה בעיר החרדית, שמציגה 25 אחוז בדיקות חיוביות.

חושב על קריירה טובה ופרנסה מכובדת? כאן פותחים לך את הדלת

בראיון טען, כי מוסדות החינוך בעירו אינם פתוחים. “הם לא פתוחים – חד משמעית. מה שמאושר פתוח ומה שלא – לא. יש מוטציות, יש קורונה. אנחנו מכירים את הסיפור שלנו – משפחות מרובות ילדים, בתים צפופים, תפסיקו”.

פרוש המשיך: “גברת לוי, גברת לוי, שמעת את השר גלנט שאמר כי מוטב היה שמוסדות החינוך יישארו פתוחים בצורה כזו או אחרת – דינא דמלכותא דינא. צריכים לשמוע בקולם ועובדה שאנחנו עושים את זה. מכאן ועד לתפוס את החרדים… פעם אמרו שהיהודים הם מפיצי מחלה, היום נהיה דבר חדש – החרדים מפיצים את כל המחלה. בכל הערים צריך להתנהל באותה הצורה, בצורה טובה ורק כך נוכל להגיע אל סיום נכון”.

כשנשאל אם הוא מגנה את החתונות בהן חגגו מאות אנשים, פרוש נמנע מלהשיב: “כש-60 אלף אנשים נוסעים לדובאי או כשרואים הפגנות בבלפור, הכול בסדר. תפסיקו להתמקד בדברים האלו, בואו נתמקד בחיסונים שיצאו לפני חודש”.

בהמשך התייחס לשיתוף הפעולה עם הגורמים השונים על מנת להתגבר על המגפה: “ביקשתי מרוני נומה שידבר עם הרבנים והוא דיבר איתם, תראו כמה אחוזים מהחרדים מתחסנים. אני עובד יד ביד עם המשטרה ופיקוד העורף ויש לנו ב”ה קרוב למאה אחוזי הצלחה. אני מציע שכמו שראשי הציבור דיברו על החיסונים וכל הרבנים נענו, כך צריך לדבר איתם על שאר הדברים. אם נדבר איתם בגובה העיניים ונסביר כל מה שצריך, אתם תראו שהכול ייראה טוב יותר”.

הוא סרב לגנות פעם נוספת את החתונות ההמוניות: “צריכים לדבר עם כולם ברמה הטובה ביותר. פה באלעד משטרת ישראל ופיקוד העורף עובדים עם המשטרה במאה אחוזי הצלחה וכך זה צריך להיות ואני מציע לך ללכת לבדוק אם המוסדות כאן פתוחים. הם לא פתוחים”.

על הגדלת הקנסות פרוש השיב: “אני בעד שידברו איתנו בגובה העיניים ולא מעלינו, ואז הכול יסתדר, אני מבטיח לכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראש עיר מטוטמם
    21/01/2021 07:34
    ציפי
  1. אני לא מאמינה שאני גר בעיר עם כזה ראש עיר