ביידן הושבע לנשיא ה-46 בארה”ב: ‘הדמוקרטיה שבירה אבל ניצחה’

תחת אבטחה כבדה: הנשיא ה-46 של ארה"ב, ג'ו ביידן, נכנס לתפקידו בטקס רשמי מצומצם - בגלל מגיפת הקורונה • הנשיא היוצא דונלד טראמפ החרים את האירוע • סגנו השתתף
נתן פרל
ז' שבט התשפ"א / 20.01.2021 18:07

ג’ו ביידן, הנשיא ה-46 של ארצות הברית, מושבע הערב (רביעי, שעון ישראל) לתפקידו – ויחליף את דונלד טראמפ שעזב קודם לכן את הבית הלבן, לאחר ארבע שנות כהונה.

עוד לא בן 27? חושב על פרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

ההשבעה מתקיימת תחת אבטחה כבדה.

מי שהורשו להשתתף בטקס הם חברי קונגרס, בני משפחה, ובעלי תפקידים בכירים.

הנשיא היוצא דונלד טראמפ הוא הרביעי בתולדות ארה”ב שלא נוכח בטקס ההשבעה של מחליפו. עם זאת סגנו מייק פנס משתתף באירוע, כמו גם הנשיאים לשעבר ביל קלינטון, ברק אובמה וג’ורג’ בוש הבן.

בתחילת הטקס הושבעה קמלה האריס לסגנית נשיא ארה”ב ונכנסה לתפקיד באופן רשמי.

אחר כך הושבע ביידן ונאם את נאומו הראשון בתפקיד.

בנאומו אמר: “במשך שנים אמריקה עמדה במבחנים ואתגרים, והיום אנחנו חוגגים ניצחון. לא של מועמד – אלא של מטרה, של הדמוקרטיה, רצונם של האנשים. למדנו כמה הדמוקרטיה שבירה, ובשעה זו היא ניצחה”.

הוא התייחס למשבר הקורונה: “מיליוני עבודות אבדו, מאות אלפי עסקים נסגרו, יש קריאה לצדק חברתי. החלום הזה כבר לא יושתק. אנחנו ננצח את כל הקשיים ולשם כך נזדקק להרבה יותר ממילים.

“בתוך הקשיים, הצדדים הטובים שלנו תמיד גברו. בלי אחווה – אין שלום. אין אומה, רק כאוס. זה האתגר שלנו, ואחווה זו הדרך קדימה”.

הוא הצהיר: “אין לא בעיה עם מי שלא מסכימים איתי, אבל עשו זאת ברוגע. אני מבטיח לכם – אהיה הנשיא של כל האמריקנים. אלחם עבור מי שלא בחרו בי כמו עבור מי שכן”.

הוא התייחס ליחסים הבינלאומיים של ארה”ב: “אנחנו נשקם את הבריתות שלנו ונעבוד עם העולם ביחד בשיתוף פעולה מחודש. לא כדי לעמוד באתגרי העבר, אלא באתגרים של העתיד. נהיה חזקים. שותפים אמיתיים לשלום, צמיחה וביטחון”.

מוקדם יותר עזב נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, את הבית הלבן לאחר ארבע שנות כהונה.

הוא המריא מהבית הלבן לבסיס חיל האוויר אנדרוז במרילנד, ומשם – לאחר  טקס פרידה – המריא לאחוזתו מאר א-לאגו בפלורידה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות