גזל כסף ממשקיעים, תרם לישיבות: טראמפ שחרר את ‘מיידוף החרדי’

אחרי מסע שתדלנות: הנשיא טראמפ קצב את עונשו של אלי ויינשטיין, חרדי מלייקווד, שכונה בשעתו 'מיידוף החרדי', לאחר מעשי הונאה בהיקף של 200 מליון דולר • הוא ריצה 8 שנות מאסר מתוך 24 שנים שנגזרו עליו
נתן פרל
ז' שבט התשפ"א / 20.01.2021 10:58

הנשיא דולנד טראמפ העניק, רגע לפני שעזב את הבית הלבן, חנינה ל -143 בני אדם.

אחד מאותם שקיבלו חנינה הוא מי שכונה בשעתו ‘מיידוף החרדי’, איש העסקים אלי וינשטיין מלייקווד, עליו נגזרו 24 שנות מאסר על מעשי הונאה.

בהצהרת השחרור נאמר, כי הנשיא טראמפ הקל את עונשו של אליהו וינשטיין לאחר תמיכה מצד שורה ארוכה של אישים ועורכי דין. גם חלק מהקורובנות של וינשטיין ביקשו מהנשיא לחון אותו.

“מר וינשטיין הוא אב לשבעה ילדים ובעל אוהב. כיום הוא מרצה את שנתו השמינית למאסר בן 24 שנים בגין הונאה בהשקעות נדל”ן ושמר על היסטוריית כלא למופת. עם שחרורו, תהיה לו תמיכה חזקה מצד קהילתו ובני אמונתו”, נאמר בהצהרה.

אלי ויינשטיין, שלמרות גילו הצעיר נחשב בשעתו לאחד הגבירים הידועים בעולם החרדי, נעצר בשנת 2010  והואשם בהונאת פונזי בתחום הנדל”ן, בהיקף של 200 מיליון דולר. רוב קורבנותיו היו  חרדים  תמימים.

הוא התגורר בשכונת הר נוף בירושלים ובהמשך עבר ללייקווד.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, וינשטיין, אז בן 37,  זייף מסמכים והציג פרסומים שקריים, כדי לפתות משקיעים – בעיקר חרדים – לרכוש ממנו נכסי נדל”ן שכלל לא היו בבעלותו. במקרים מסוימים, הוא מכר את אותו הנכס לעשרות אנשים שונים, שהפסידו את כל כספם.

בהכרעתו קבע בית המשפט כי וינשטיין יזם את מערך ההונאה וניהל אותו במשך שנים ארוכות, כשהוא יודע שאין כל סיכוי שיחזיר לקרבנותיו את כספם.

באותן השנים תרם וינשטיין סכומי עתק למוסדות תורה ולארגוני צדקה וחסד, מה שהגדיל את פרסומו ואת אמינותו בעיני הציבור.

כאמור, היום  וינשטיין שוחרר לחופשי לאחר שטראמפ קצב את עונשו בעקבות שתדלנות של אישים רבים, כולל מכתבים מרבנים שקראו לנשיא לחון אותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנובל
    20/01/2021 20:40
    א
  1. מגיע לו להירקב בכלא אחרי מה שעשה .