טראמפ בנאום הפרידה מהבית הלבן: במה במיוחד התגאה? • צפו

הנשיא טראמפ נפרד מהבית הלבן: "עשינו מה שרצינו לעשות והרבה יותר, מתפללים ומאחלים הצלחה לממשל החדש" • טראמפ התגאה: "אני הנשיא הראשון שלא פתח במלחמה חדשה מזה כמה עשורים"
נתן פרל
ז' שבט התשפ"א / 20.01.2021 00:18

היום (רביעי) זה יקרה: אחרי מערכת בחירות סוערת במיוחד, נשיאה ה-46 של ארצות הברית ג’ו ביידן יושבע לנשיאות.

אלא שהטקס יהיה השנה שונה מהרגיל. את ההמונים המנופפים לנשיא יחליף מיצג דגלים, האבטחה הכבדה תהיה כבדה עוד יותר, והנשיא היוצא דונלד טראמפ לא יהיה שם, יחד עם הנשיאים הקודמים בוש, קלינטון ואובמה.

נשיא ארה”ב היוצא פרסם הלילה סרטון ובו נאום הפרידה שלו.

“אנחנו מתפללים להצלחת הממשל החדש”, אמר טראמפ בסרטון שפרסם הבית הלבן. “השבוע אנחנו משביעים ממשל חדש ומתפללים להצלחתו בשמירה על ביטחונה ועל שגשוגה של אמריקה”.

הנשיא אמר עוד: “עכשיו, כשאני מתכונן להעביר את השלטון לממשל חדש בצהרי יום רביעי, אני רוצה שתדעו שהתנועה שהקמנו רק בתחילת דרכה, מעולם לא היה כדוגמתה. עשינו מה שרצינו לעשות והרבה יותר”.

בהמשך דבריו הדגיש: “העולם מעריך אותנו שוב. אל תאבדו את ההערכה הזאת. עמדנו למען אמריקה, ופרשנו מההסכמים המוטים שלא שירתו אותנו מעולם. ועכשיו נאט”ו משלם מאות מיליארדי דולר יותר, אנחנו שילמנו את הנטל של העולם ועכשיו העולם משלם לנו. וגם בנינו מחדש את הצבא האמריקני”.

טראמפ מנה חלק מההישגים הגדולים של ממשלו בזמן כהונתו: “בנינו את הכלכלה הגדולה ביותר בתולדות העולם והחזרנו את העוצמה האמריקאית. כתוצאה מהדיפלומטיה הנועזת שלנו, חידשנו את הבריתות שלנו ועמדנו נגד סין, הרסנו את הח’אליפות של דאעש, עמדנו נגד המשטר האיראני המדכא והרגנו את הטרוריסט מספר אחד קאסם סוליאמני”

הוא הוסיף והתגאה כי תחת ממשלו ארה”ב הכירה “בירושלים כבירת ישראל והכרנו בריבונות הישראלית על הגולן, והשגנו הסכמים היסטוריים במזרח התיכון – אף אחד לא האמין שזה יכול לקרות – הסכמי אברהם פתחו את הפתח להרמוניה ושלום, שחר של מזרח תיכון חדש. אני הנשיא הראשון שלא פתח במלחמה חדשה מזה כמה עשורים”.

סגן נשיא ארה”ב מייק פנס צייץ הלילה בטוויטר הודעת פרידה מהאומה האמריקנית – ובה כתב: “תודה על הזכות לשרת כסגן נשיא שלכם בארבע השנים האחרונות, זה היה הכבוד הגדול ביותר של חיי. בשם הגברת השנייה והנפלאה שלנו, קארן פנס, וכל משפחתנו, תודה לכם ושאלוהים יברך את אמריקה”.

מהתמונות שפרסם נעדר הנשיא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות