איך הכי מומלץ לסגור מרפסת עם פרגולה? • כל מה שצריך לדעת

בכדי לבחור את שיטת ההתקנה המומלצת למרפסת שלכם וכן, את סוג הפרגולה שכדאי לכם להתקין, חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותֳר בתחום
תוכן שיווקי
ז' שבט התשפ"א / 19.01.2021 23:29

אם אתם מעוניינים לסגור את המרפסת שבביתכם, על מנת לזכות בצל לאורך כל היממה או ליהנות בימי החורף הקרירים ממקום מתוחם ונעים לשהייה, בניית פרגולות מסוגים שונים זוהי הדרך האידאלית לסגור כיום מרפסות.

מעבר לעובדה שפרגולה רלוונטית לצורך הצללת המרפסת, היא מעניקה טאצ’ ייחודי בסגנון כפרי או מודרני, בהתאם לבחירת סוג הפרגולה.

למה דווקא פרגולה למרפסת?

בניית פרגולה למרפסת מסייעת לכל אדם לשדרג את המרפסת שלו ולהפוך אותה למקום האהוב על על כל בני הבית. מדובר על מרחב שהוא לא בדיוק בפנים ולא בדיוק בחוץ. מצד אחד יש גישה מלאה לכל חדרי הבית ומצד שני ניתן להנות מטבע ונוף, מבלי להיחשף לשמש הקופחת או למזג אוויר סוער.

על מנת שהפרגולה אכן תעניק לכם את החוויה האולטימטיבית במרפסת שלכם, חשוב מאוד לתכנן אותה בצורה הטובה ביותר.

ניתן למצוא כיום סוגים שונים של פרגולות למרפסת כגון: פרגולות עץ או פרגולות אלומיניום וגם במקרה הזה חשוב לבחור את הפרגולה המתאימה ביותר למרפסת שלכם.

שיטות להתקנת פרגולה

אם החלטתם להתקין  פרגולה למרפסת יש שני דברים חשובים שתדרשו לקבל החלטה לגביהם: מהו סוג הפרגולה שאתם חפצים בה, כאשר עץ, מתכת או אלומיניום מהווים את הסוגים הנפוצים ביותר וכן, מהי שיטת ההתקנה הרלוונטית עבור הפרגולה.

אופן ההתקנה של הפרגולה משפיע הן על הבטיחות והן על האסתטיות של הפרגולה ושל המרפסת כולה ועל כן יש לבחור את שיטת ההתקנה הנכונה, כאשר שיטות ההתקנה העומדות על הפרק הן: פרגולה תלויה, פרגולה מקובעת לאדמה או פרגולה צמודה לקיר.

פרגולה תלויה

מדובר על פרגולה שמעגנים אותה לקיר תומך  אחד בלבד. התקנה זו רלוונטית בעיקר כאשר מדובר על קיר בטון. בטרם מבצעים התקנת  פרגולה מעין זאת יש לבצע בדירת עומסים בכדי למנוע קריסה של הפרגולה וכן בכדי לוודא כי כל העגונים של הפרגולה מותקנים בצורה הטובה ביותר.

עבור התקנת פרגולה שכזאת כדאי להתייעץ עם מהנדס.

פרגולה מקובעת לאדמה

שיטת הקיבוע הנוספת לפרגולה היא קיבוע של הפרגולה באדמה ללא תלות כלשהי בקיר. שיטה זאת מתאפשרת כאשר מדובר על פרגולה בעלת ארבע רגליים שמתחברות לאדמה.

הקרקע צריכה להיות יציבה לצורך התקנת הפרגולה המדוברת. אם הקרקע לא תהיה יציבה מקרים כמו סחף יכולים לפגוע בפרגולה.

פרגולה צמודת קיר

מדובר על ההתקנה הפופולארית ביותר בתחום פרגולות. בהתקנה זאת מעגנים את הפרגולה לקיר תומך אחד, כאשר הפינות שלה מעוגנות לעמודי תמיכה שמחוברים לקרקע. ניתן להתקין את הפרגולה הזאת ביציאה לחצר בבתים פרטיים.

מדובר על מעין שילוב של פרגולה מקובעת לפרגולה תלויה ופרגולה זאת ידועה כיציבה ועמידה מאוד.

יש שלושה דברים שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים סוג התקנה: עלות, בטיחות ואסתטיות. עלינו לבחור את ההתקנה שתענה על שני הצרכים האלו בצורה טובה. גם אם לדעתכם התקנה תלויה היא היפה ביותר, יכול להיות שהיא לא מתאימה לתנאי הבית שלכם, ולכן עדיף לוותר עליה ולא להסתכן בטיחותית.

בכדי לבחור את שיטת ההתקנה המומלצת למרפסת שלכם וכן, את סוג הפרגולה שכדאי לכם להתקין, חשוב להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותֳר בתחום.

כותב המאמר: מומחה לבניית פרגולות מחברת פרגולות ישראל

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות