ניצחון לנתניהו, מכה לבנט: חגית משה נבחרה ליו”ר ‘הבית היהודי’

עם תום ספירת הקולות בבחירות המוקדמות בבית היהודי: חגית משה ניצחה את מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך • סמוטריץ ובן גביר חוגגים
אריה ריבקינד
ז' שבט התשפ"א / 19.01.2021 22:51

עם תום ספירת הקולות בוועדת הבחירות של מפלגת הבית היהודי: סגנית ראש העיר ירושלים, חגית משה, ניצחה בבחירות לראשות המפלגה.

חושב על קריירה טובה ופרנסה מכובדת? כאן פותחים לך את הדלת

משה זכתה ב- 472 מקולות חברי המרכז, לעומת 369 קולות אותם קיבל מנכ”ל המפלגה היוצא, ניר אורבך.

משה היא האשה הראשונה שתעמוד בראש המפלגה מאז ומעולם.

משה, המשמשת כיו”ר הבית היהודי בירושלים, מכהנת מזה כחמש שנים כסגנית ראש העיר ירושלים. בתפקידה הראשון החזיקה בתיק הכספים וכיום מחזיקה את תיק החינוך ותיק קהילות ומשפחות צעירות.

בבחירות המוקדמות השתתפו 86.6 אחוזים מחברי מרכז הבית היהודי, 841 מתוך 973 חברי מרכז. 732 הצביעו בקלפיות ברחבי הארץ ו-109 הצביעו בהצבעה אלקטרונית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תמך במשה, משום שהיא מעדיפה חיבור עם סבמוטריץ’, בעוד בנט שאף לניצחונו של אורבך, שהודיע כי יחבור לבנט, שם הובטח לו המקום השביעי.

יו”ר ‘מפלגת הציונות הדתית’, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, בירך הערב את יו”ר הבית היהודי החדשה: “המון הצלחה חגית! לציבור הנהדר שלנו מגיעה אחדות. יותר מדי זמן עסקנו במפריד. הגיע זמן להחזיר את הביחד ואת האור לעיניים של בנות ובני הציונות הדתית. אני בטוח שנעשה את זה”.

אחר כך התקשר סמוטריץ׳ למשה בירך אותה, והזמין אותה להיפגש כבר מחר, כדי לקדם את מימוש הסכם המיזוג שיאפשר ריצה משותפת ומאוחדת של הציונות הדתית בבחירות הקרובות.

בשיחתם אמר ח״כ סמוטריץ׳ למשה: “אני משוכנע שיחד נביא רוח גדולה והתלהבות עצומה לכל הציונות הדתית והימין האידיאולוגי במדינת ישראל”.

איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, בירך את חגית משה על נצחונה: “מקווים שמשה תהיה שותפה לחיבור גדול בציונות הדתית שימנע הקמת ממשלת שמאל”.

הוא הוסיף: “אנשי הבית היהודי מבינים היום שהרב פרץ וניר אורבך שהובילו את הפרת ההסכם מול עוצמה עשו נזק גדול למפלגתם. כולם כבר יודעים שבלי איחוד מימין לבנט תקום ממשלת שמאל”.

פרשן חדשות 12 עמית סגל התייחס לבחירה ערוץ הטלגרם שלו:

”ברכות ליו”ר הבית היהודי, בנימין נתניהו”, כתב סגל – ורמז על כך שראש הממשלה בנימין נתניהו דחף לבחירתה של משה.

”מרגע שהבית היהודי, אמנם חצי אחוז בלבד אבל בכל זאת שווה משהו, של נתניהו, הוא יצמיד אותם לסמוטריץ’. אם יראה שעוברים לבד יעדיף שירוצו לבד. אם לא – ינסה לדחוף אותם לבנט ולכפות עליו מסה קריטית של סרוגים שתמנע ממנו קואליציה עם סער ולפיד”, הסביר סגל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות