יש ‘אור ירוק’ I החל ממחר: נשים בהיריון יוכלו להתחסן נגד קורונה

בעקבות שורה של מקרי אשפוז במצב קשה וקריטי של נשים בהיריון שנדבקו בקורונה, במשרד הבריאות נתנו 'אור ירוק' - וקופות החולים כבר מתחילות לזמן נשים לקבל חיסונים
תמי גיל
ו' שבט התשפ"א / 19.01.2021 20:30

לאור אשפוזן של כמה נשים חרדיות בהיריון במצב קשה, לאחר שנדבקו בקורונה – במשרד הבריאות אישרו לקופות החולים להתחיל בחיסון נשים הרות, בכל גיל.

חושב על קריירה טובה ופרנסה מכובדת? כאן פותחים לך את הדלת

המהלך התבצע בעקבות פרסום נייר העמדה שמציין כי נשים הרות יכולות להתחסן, לאחר שמנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, פנה למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד”ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן.

ממשרד הבריאות נמסר: “לאור עלייה במספר נשים הרות עם תחלואת קורונה קשה, פנה מנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי, למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד”ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהיריון להתחסן. לאחר הדיון בקרב המומחים, ועדת התיעדוף גיבשה הצעתה לנשים הרות שמעוניינות להתחסן.

“הוועדה מדגישה את הצורך בשמירת מרחק ועטיית מסכה במיוחד בקרב נשים הרות. כמו כן, הוועדה ממליצה לנשים בהיריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע – להתחסן במהלך ההיריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה.

“אצל נשים בהיריון אשר נדבקות וחולות מנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה, מאשר באוכלוסיית גיל דומה. מכאן הצורך לזהירות יתר בשמירת מרחק ובעטיית מסכה”.

במשרד הוסיפו: “ההחלטה היא בידי האישה ההרה, ואם תחליט להתחסן תוכל לקבל את החיסון באמצעות קופת החולים שבה היא מבוטחת. נשים שאינן בסיכון יתר ישקלו את החלטתן על פי הפרסומים של משרד הבריאות. אין כל הוכחה לנזק הנובע מחיסון במהלך ההיריון כולו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות