מספר הדוחות בסגר השלישי – הכי נמוך במגזר החרדי

במגזר החרדי חולקו 26 דוחות ל-10,000 תושבים, בעוד שבמגזר הערבי חולקו 80 דוחות ובאוכלוסייה הכללית כ-58 דוחות ל-10,000 • ראש אגף מבצעים במשטרה: "71% מהדוחות ניתנו על מגבלת ה-1,000 מטר, ואצל החרדים זה כ-50%. אצל החרדים אוכפים יותר מסכות" • כל הנתונים
חיים טוויל
ו' שבט התשפ"א / 19.01.2021 19:09

המשטרה פרסמה הערב (שלישי) את נתוני התפלגות האכיפה בסגר השלישי.

חושב על קריירה טובה ופרנסה מכובדת? כאן פותחים לך את הדלת

על פי הנתונים, האכיפה במגזר הערבי היא הגבוהה ביותר והכי נמוכה במגזר החרדי.

בתדרוך לעיתונאים שקיים ראש אגף מבצעים במשטרה, ניצב אמנון אלקלעי, הוא טען כי בין ה-8 ל-18 בינואר ניתנו 27,457 דוחות באוכלוסייה הכללית, שהם 58.6 דוחות ל-10,000 תושבים; 10,692 דוחות ניתנו במגזר הערבי, שהם 80 דוחות ל-10,000 תושבים; 1,628 דוחות בלבד חולקו באוכלוסייה החרדית – שהם 26 דוחות ל-10,000 תושבים.

בתדרוך אמר ניצב אמנון אלקלעי: “המדיניות של האכיפה והפיקוח נשענת על הערכת הסיכון של מוקדי התחלואה על פי משרד הבריאות. כל ארבע שעות אנו מקבלים את נתוני התחלואה ממשרד הבריאות ויש לנו מערכות שבעזרתן אנחנו יודעים להצביע על מוקדי התחלואה ולהכווין אכיפה למוקדים האלה – וכך אנו עושים.

“רמת הדיווח היום של אזרחים על הפרות לצערנו נמוכה, מסיבות כאלו ואחרות. יש הבדל בין הגלים כשאנחנו רואים שרמת הדיווח ירדה מהגל הראשון עד לגל השלישי. ישנה ירידה בסגר השלישי בדיווחי תושבים, וזה דורש מהמשטרה לפרוש עצמה באופן יותר רחב וליצור יותר פיקוח על מוסדות שלפעמים אין לנו רישומים שלהם. חלק גדול מהאכיפה הוא מסיורים של שוטרים וחלק נמוך יותר ממידע המגיע מהציבור”

על נתוני האכיפה אמר ניצב אלקלעי: “כשמסתכלים על נתונים ועושים השוואה, יש המון משתנים וצריך לקחת אותם בחשבון. האכיפה בקורונה לא דומה לאכיפה פלילית רגילה.

“קורלציה בין כמות חולים לכמות הדוחות היא שטחית, כי היא משקפת היבטים מסוימים בלבד. מעל 30% נדבקים בבתים ויש אזורים שבהם בתוך בית יש יותר נפשות, אז כמות התחלואה גדולה עוד לפני שיש הפרה.

“ישנם מצבים בהם בקהילות חרדיות התחלואה גדולה יותר, אולם הפרת התקנות נמוכה יותר מאחר – וחלק מהחולים הוא בתוך המשפחות ברוכות הילדים בתוך הבתים”.

לדבריו, “כמות התחלואה לא בהכרח קשורה להיקף ההפרות. לא נכון לקשור בין כמות חולים למידת ההפרות. היקף הדוחות זה לא חזות הכול. אצל האוכלוסייה הלא חרדית 71% מהדוחות ניתנו על מגבלת ה-1,000 מטר, ואצל החרדים זה כ-50%. אצל החרדים אוכפים יותר מסכות”.

הוא הדגיש כי מדיניות האכיפה מתבצעת לפי נתוני התחלואה, כאשר כל אוכלוסייה שונה במהותה: “בציבור החרדי ישנם גוונם רבים ולכל קבוצה ישנה מידה של שת”פ עם המשטרה. יש כאלה שיותר, יש כאלה שפחות בכוונה של הקפדה על התקנות. המאפיינים ההתנהגותיים שונים בין הקהילות וזה משפיע על סוגי העבירות וגם על סוג האכיפה, וההתנהלות המשטרתית”.

לצפיה בתמונה המלאה – לחצו עליה

ראש אגף מבצעים במשטרה ציין, כי “לא ניתן לגרום לאוכלוסייה להתנהג בהתנהגות הולמת רק עם אכיפה, שכן ישנה חובה שכל אחד יעשה את ההשתדלות שלו. השוטרים מסכנים את חייהם בפעילות בקורונה, הם נכנסים ללב האזורים בעלי התחלואה מהקשים ביותר”. לדבריו, “רוב הציבור כן נשמע להנחיות לרבות הציבור החרדי”.

ולנתונים:

• מתחילת הסגר ועד הבוקר ניתנו 52.000 דוחות.

• כ-37.000 מהדוחות על יציאה מחוץ לתחומי המגורים שלא על פי התקנות.

• 547.000 דוחות נרשמו מפרוץ מגיפת הקורונה בחודש מרץ 2020.

• במגזר הערבי ישנה אכיפה מוגברת בעיקר מחודש יולי 2020.

• במגזר החרדי ישנה עליה באכיפה מחודש אוקטובר והלאה עקב הרבה הפרות סדר (בין המגזר הכללי לחרדי הקווים דומים פחות או יותר).

• עיקר האכיפה בהתאם להנהגות האוכלוסייה ולכן במגזר החרדי כמות האכיפה בנושא מסכות עומד על כ-35% ו-54% על הפרת בידוד.

• בציבור הכללי הפרת בידוד עומדת על 71% ומסכות 21%.

• באוכלוסייה הערבית הפרת בידוד עומדת על 63% ו-30% על מסכות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות