יהודה משי זהב: לא היה דבר כזה אצלנו. ליקוי מאורות של מנהיגים!

חרדים 10
|
ו' שבט התשפ"א / 19.01.2021 14:02
אמו של יו”ר זק”א נפטרה אמש מקורונה – והוא כבר לא שותק יותר • בריאיון שהעניק לאולפן ynet הוא תוקף: “אני אומר את זה בכאב לב: לדעתי, המנהיגים האלה יותר גרועים ממכחישי השואה. מסתובבים פה אנשים שחשודים ששפכו דמים, גם אם קוראים להם ‘רבנים'”

יהודה משי זהב, יו”ר ארגון זק”א, איבד אתמול את אמו לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה.

חושב על קריירה טובה ופרנסה מכובדת? כאן פותחים לך את הדלת

בריאיון שהעניק לאולפן ynet, הוא ‘פותח’ על ההתנהגות של חלקים במגזר החרדי.

“זה ליקוי מאורות של המנהיגים שלנו”, אמר . “אני אומר את זה בכאב לב: לדעתי, הם יותר גרועים ממכחישי השואה, הרי מכחישי השואה מכחישים את ההיסטוריה – ופה הם מכחישים את ההווה.

”רק לראות את המשפחות של אותם חולים שיושבים בפרוזדור – כמה כאב, כמה זעקות, כמה דמעות. השבוע הייתי בבית החולים ונגמר להם הטישיו. פשוט נגמר להם. הבאתי להם טישיו”.

הוא הוסיף: “מה קרה למנהיגים האלה? איך הם יכולים להגיד, ‘ידינו לא שפכו את הדם הזה?’ הרי מסתובבים פה אנשים שחשודים ששפכו דמים, גם אם קוראים להם ‘רבנים’. אין בית שאין בו מת, אין בניין, אין שכונה. אתה מסתובב בשכונות החרדיות ורואה לוחות מודעות, והן מתחלפות כמו בסרט נע. כל כמה שעות מתאפס הלוח עם שמות חדשים של נפטרים.

“44 אנשים נפטרו ביממה האחרונה, 44 משפחות שעולמן חרב עליהן, 44 משפחות ששום דבר כבר לא יחזור להיות אותו דבר – ואנחנו מזלזלים. הם לא רואים? כל אחד הוא ממש פצצה מתקתקת. במודעות האבל, במקום לכתוב ‘זכרונם לברכה’, הייתי כותב ‘ה’ ייקום דמם’… רק לשמוע את הזעקות במחלקות הקורונה – מים, שירותים, אחות. זה קורע את הלב. אין מי שייגש אליהם, ואני יושב בקומה החמישית, ורואה כיצד אמבולנס אחר אמבולנס מוציאים נפטר ועוד נפטר.

“זה פשוט ליקוי מאורות של מנהיגים, שלא היה דבר כזה בציבור שלנו שככה יזלזלו. אלה אנשים שמדביקים את הקהל שלהם – וכל אחד מהם הוא פצצה מתקתקת. טיל בליסטי שמזיק ופוגע במישהו”.

משי זהב זועם על אותם חלקים בציבור החרדי שמזלזלים: “כל מה שקורה פה בציבור שלנו, זה פשוט לא יאומן. הוא הרי אמור להיות אמון יותר מכל אחד על ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’. על כל בעיה לרפואית אנחנו יודעים לרוץ למיטב הרופאים – לפרופ’ הכי גדול, לרב פירר, הופכים את העולם. אז מה קרה פה בסיפור הזה?”