‘קטסטרופלי’: מערך האשפוז שפועל ממאה שערים בקריסה

בגלל גל התחלואה המכה בציבור החרדי, בכל יום נרכשים מחוללי חמצן נוספים - אך המחסור הגדול הוא ברופאים, המתקשים להתמודד עם שטף החולים העצום • ראשי עמותת 'חסדי עמרם' פנו למשרד הבריאות: אפשרו לנו להביא רופאים ממדינות אחרות, במימון תורם - אך במשרד סירבו
חרדים 10
ו' שבט התשפ"א / 19.01.2021 12:59

מערך אשפוזי הבית המחתרתי של עמותת ‘חסדי עמרם’, הפועל משכונת מאה שערים בירושלים נמצא בקריסה, בשל מחסור חמור ברופאים – מה שפוגע ישירות בחולים קשה.

חושב על קריירה טובה ופרנסה מכובדת? כאן פותחים לך את הדלת

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, בעמותה שעוסקת באשפוזים הביתיים, פנו באחרונה בדחיפות למשרד הבריאות בבקשה לאפשר להם להביא רופאים ממדינות אחרות, במימון של תורם אנונימי.

עם זאת, נכון לעכשיו נראה שהדבר לא יתרחש בשל התנגדות המשרד לרפואה הפיראטית.

התחלואה מנגיף הקורונה בירושלים, בפרט במגזר החרדי, נוסקת. ביום שני היו בבירה יותר מ-‭15‬ אלף חולים, ובכל יום מתווספים כאלף חולים נוספים – מחציתם מהמגזר החרדי.

לפי בדיווח, במאה שערים נתקלים גורמי הרפואה בבעיה נוספת: חלק מהחולים מסרבים להתפנות לבתי החולים, הן בשל שמועות וטענות מצד גורמים לא אחראיים על הטיפול שמתבצע במרכזים הרפואיים והן בשל התנגדות למוסדות המדינה.

אנשי ‘חסדי עמרם’ נאבקים בשמועות הללו ומשכנעים את החולים להגיע לבתי חולים, אך אפשר רק להעריך כי יש כאלה שמסכנים את חייהם בשל ההתנגדות להגיע לבתי החולים.

במערכת הבריאות יש תחושה מעורבת כלפי מערך האשפוזים של העמותה. מצד אחד, העובדה כי החולים מטופלים בבתיהם מקלה את העומס במחלקות הקורונה, אך מנגד לא ניתן לפקח עליו וייתכן שהוא נושא בתוכו תחלואה גבוהה נסתרת.

בד בבד, אומרים גורמים במשרד הבריאות, חלק משמעותי מהחולים שמגיעים מהבתים לבתי החולים הם במצב לא פשוט וקשה מאוד לטפל בהם, בניגוד לחולה שמצבו מידרדר במרכז הרפואי. מנגד, ב’חסדי עמרם’ ובעמותות אחרות שמטפלות בחולים בבית, טוענים כי הם מעניקים לחולים שירות שאותו לא מספקים בבתי החולים, וללא תפיסת מיטה במרכז רפואי.

אלא שבינתיים, כאמור, בעמותה מתקשים להתמודד עם שטף החולים העצום.

גורם שעוסק בתחום אמר ל’ישראל היום’: “המצב קטסטרופלי. בכל יום נרכשים מחוללי חמצן נוספים, אך המחסור המשמעותי הוא ברופאים, גם מכיוון שהרופאים עסוקים כולם עד מעל הראש בטיפול בחולים במרכזים הרפואיים. לכן לא מתאפשר לספק שירותי רופא לכל החולים, ולפיכך לטפל בהם”.

הפתרון כרגע הוא לשלוח יותר ויותר חולים, שבעבר היו באשפוז ביתי למרכזים הרפואיים, דבר שמתבטא בעלייה בתפוסה במחלקות הקורונה. בה בעת, מנסים המתנדבים לגייס רופאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות