שלושה מהמתחסנים במנה השנייה נדבקו – ומאושפזים במצב קשה

לפי נתוני משרד הבריאות, יותר מ-12 אלף אובחנו בנגיף למרות שחוסנו במנה הראשונה • מומחה למחלות זיהומיות בהדסה: "בהחלט יכול להיות שאלו אנשים שנדבקו לפני שקיבלו את המנה השנייה"
חרדים 10
ו' שבט התשפ"א / 18.01.2021 22:33

מנתונים שפרסם היום (שני) משרד הבריאות עולה, כי 69 אנשים מקרב מקבלי מנת החיסון השנייה אובחנו כחולי קורונה.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

הנתונים מעודכנים ליום ראשון, כאשר עד אז 309 אלף איש חוסנו במנה שנייה, ורק אלפים בודדים מתוכם השלימו פרק זמן של שבוע מקבלת המנה השנייה.

עוד עולה מהנתונים, כי ישנם 12,358 בני אדם נוספים שאובחנו אחרי מנת החיסון הראשונה, כ-11 אלף מהם בשבועיים הראשונים לאחר קבלת החיסון.

אולם, כידוע כי רק שבוע לאחר קבלת המנה השנייה, מקבל המנה נחשב למחוסן. לפי נתוני חברת ‘פייזר’ מידת ההגנה היא של 95%.

בחדשות 13 פורסם, כי שלושה מהמתחסנים במנה השנייה מאושפזים במצב קשה לאחר שאובחנו בנגיף. אחד מהם במצב קריטי.

כולם אובחנו בין יומיים לשלושה מקבלת המנה השנייה.

פרופ’ רן ניר פז מומחה למחלות זיהומיות בהדסה, הסביר ל’ישראל היום’: “אנחנו יודעים שלפחות 5% ממי שמתחסנים בשתי מנות עלולים להידבק, זאת לפי נתוני היעילות של החיסון. הנתון נכון לתנאים שבהם פיתחו את החיסונים. בתנאי שטח, בשיעורי תחלואה גבוהים יותר, כפי שקורה בישראל כרגע ייתכן שהיעילות נמוכה יותר”.

לדבריו, “ההנחה שהחיסוניות המקסימלית היא שבוע אחרי המנה השנייה או ביום 52 מתחילת החיסונים. בהחלט יכול להיות שאלו אנשים שנדבקו לפני שקיבלו את המנה השנייה”.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

אחד מהנדבקים לאחר שקיבל מנת חיסון שנייה הוא הרב הראשי לשעבר, הרב  ישראל מאיר לאו.

בראיון לישי שנרב בגל”צ הוא אמר: “אני מרגיש מעולה. ללא תסמינים כאבים או תשישות. הכל בסדר. אני חייב תודה לעובדה שעברתי שני חיסונים. אחד ביום הראשון של החיסונים עם פרופ’ גמזו והשר כץ. ולפני 8 ימים קיבלתי את החיסון השני. אני מניח שהסיבה שאני עובר את זה בקלות עכשיו היא בזכות החיסון. כנראה נדבקתי לפני שקיבלתי את החיסון השני. הייתי בבית כנסת לפי כל התקנות, 5 אנשים בפנים ועם דלתות פתוחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות