סמוטריץ’ על ‘עוצמה’: לא רוצה לחזור על הטעות שעשינו 3 פעמים

חרדים 10
|
ה' שבט התשפ"א / 18.01.2021 10:53
יו”ר ‘הציונות הדתית’ מבהיר כי לא קיבל שום הצעה מנתניהו או אנשיו: “יש משהו מעליב באייטם הזה כי זה לייחס לי אחרי 6 שנים, טיפשות כזו שאני אאמין להבטחות כאלו של ראש הממשלה שכתובות על הקרח”

יו”ר מפלגת ‘הציונות הדתית’, בצלאל סמוטריץ’, הבהיר הבוקר (שני) בראיון שהעניק לתכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’, כי ההחלטה לרוץ במפלגה עצמאית היא סופית.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

“אנחנו כרגע הרמנו דגל, אנחנו רצים במפלגה דתית לאומית עם ציבור דתי לאומי גדול, יש ציבור, בתי כנסת, תנועות נוער, זו לא מניה בורסאית”, הצהיר סמוטריץ’.

סמוטריץ’ טען שלא מדובר במלחמות אגו: “אני הכי פחות חשוב באירוע, אני לוקח אחריות לייצג את הציבור הזה גם בהקשר הדתי וגם בהקשר הלאומי”.

לדבריו, הציונות הדתית לא יכולה לזנוח את הנושאים החשובים לה, כולל נושא תיקון מערכת המשפט: “בלי לתקן היום את מערכת המשפט לא נוכל לשמור על הערכים שלנו, לא נוכל לקדם את ההתיישבות ולא נוכל להילחם בטרור”.

סמוטריץ’ שלל את האפשרות שמאחורי הקלעים עדיין מתנהל משא ומתן. “אני ממש לא מנהל משא ומתן עם נפתלי בנט. אנחנו רצים בנפרד משום שדרכינו הערכיות והפוליטיות נפרדות”.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

על עוצמה יהודית אמר: “אנחנו בשבועיים שנשארו עד הגשת הרשימות נשתדל להרכיב רשימה כמה שיותר רחבה ומגוונת. אני לא מתכוון לנהל שום משא ומתן בתקשורת. כל מי שרוצה להיות שותף תחת הדגלים הללו של הציונות הדתית יכול להיות חלק. אני לא מתייחס לא למפלגה ולא לבן אדם. אני לא רוצה לחזור על הטעות שעשינו שלוש פעמים. הציבור זכאי שתוצג בפניו רשימה טובה שתורכב בתהליך נקי ונעים”.

על הפרסום אמש, לפיו מקורבי ראש הממשלה הבטיחו לבן גביר כי אם יתאחד עם ‘הציונות הדתית’, הרשימה המאוחדת תקבל בממשלתו משקל כפול – אמר סמוטריץ’: “מעבר לזה שזה קשקוש, אני לא שוחחתי עם נתניהו מאז שיצאתי לאופוזיציה ולא עם מי מאנשיו, אבל יש משהו מעליב באייטם הזה כי זה לייחס לי אחרי 6 שנים, טיפשות כזו שאני אאמין להבטחות כאלו של ראש הממשלה שכתובות על הקרח. אבל בשבועות האלו יהיו ספינים כל שבוע, אני לא אגיב לכל ספין”.