ממוצע הנדבקים היומי 8,288 • ד”ר אלרעי-פרייס: “זה שבוע קריטי”

למרות מבצע החיסונים: משש מהתחלואה הגבוהה, ביום רביעי ייערך דיון על הארכת הסגר בשבוע נוסף • מקדם ההדבקה צונח ועומד על 1.1 בלבד • 69% מהמתחסנים הגיעו לקבל את המנה השנייה כעבור 21 יום • ראש הממשלה: "מקווה שהיום נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע"
תמי גיל
ד' שבט התשפ"א / 17.01.2021 12:54

קופות החולים מזמנות החל מהיום (ראשון) בני 45 שנה ומעלה להתחסן, לצד המשך מאמץ להביא לחיסון בני 60 ומעלה שטרם התחסנו.

עם זאת, יש לציין כי יותר מ-20% מבני 40 ומעלה כבר חוסנו במהלך המבצע.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

ההערכות הן כי הקופות יגיעו למתן של כ-200 אלף חיסונים ביום, בשבוע הקרוב. מדובר בהצלחה חסרת תקדים בעולם, וההערכה היא כי בעקבות קצב החיסונים המהיר ייפתח המשק באופן מלא כבר בחודש מרץ הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: “אנחנו נמצאים במירוץ צמוד כרגע בין התפשטות המחלה עם המוטציות והחיסונים. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כל אזרחי ישראל אנחנו ננצח במירוץ הזה”.

לדבריו, “אנחנו מביאים עוד חיסונים, ואני מקווה שהיום אנחנו נחסן כ-200 אלף איש וכך נמשיך במהלך השבוע, כדי לאפשר פתיחה הדרגתית, עם הדרכון הירוק, של חלקים מהכלכלה והחיים, עד שנפתח אותם לגמרי. לצורך זה אנחנו נצטרך לקבל הערכה מה מצב התחלואה והאם דרושה תקופת זמן מוגבלת נוספת. את ההחלטה הזאת נקבל בישיבת ממשלה ביום שלישי, לכל המאוחר ביום רביעי ונודיע על כך בהתאם”.

כאמור, ביום רביעי הקרוב ייערך דיון  להארכת הסגר בשבוע נוסף. בקרב מקבלי ההחלטות אומרים כי יכול להיות שיידרשו להארכת הסגר בשבוע נוסף, והדבר ייבחן לפי נתונים ותחזיות של גורמי המקצוע.

עד כה התחסנו יותר מ-2 מיליון איש במנה ראשונה וכ-200 אלף במנה שנייה.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 69% מהמתחסנים הגיעו לקבל את המנה השנייה כעבור 21 יום. עם זאת, ישנם 4% שטרם התחסנו בתוך 25 יום מהמנה הראשונה.

מספר הנפטרים מקורונה מתקרב ל-4,000, ורשם בשבוע האחרון שיאים של יותר מ-50 נפטרים ביום.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים במצב קשה ממשיך לשבור שיאים, כאשר בבתי החולים מאושפזים כ-1,200 חולים במצב קשה או קריטי.

ממוצע הנדבקים היומי הגיע בשבוע האחרון ל-8,288. עם זאת, מקדם ההדבקה צונח ועומד על 1.1 בלבד.

בישראל ישנן 129 ערים ויישובים אדומים ו-161 כתומים.

ד”ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה הבוקר בראיון לגל”צ: “השבוע הזה יהיה קריטי. יתחיל להיות אפקט כתוצאה מאנשים שקיבלו את המנה השנייה של החיסון, ויכול להיות שנראה שבירה בכמות החולים הקשים”.

בהתייחס למוטציות הדרום-אפריקנית והבריטית אמרה: “יכול להיות שיש מקרים שבהם פעילות החיסון פחות יעילה מול זנים מסוימים. כל מקרה שבו אנשים יידבקו שבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה יילקח לבדיקת מעבדה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות