בדרך לאסון של הכרה בגיור רפורמי? שופטי בג”ץ נערכים לפרסום פס”ד

15 שנים לאחר שהוגשו: בג"ץ צפוי לפרסם את הכרעתו ב-11 עתירות הדורשות להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי • המדינה ביקשה לדחות את פסק הדין שוב, בשל הכניסה לתקופה של ממשלת מעבר, אבל השופטים סירבו
אריה ריבקינד
ד' שבט התשפ"א / 17.01.2021 10:55

בג”ץ נערך לפרסם בתקופה הקרובה את פסק הדין בעתירות הדורשות להכיר בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי. כך דווח הבוקר (ראשון) אמוץ שפירא ברשת ב’.

מדובר ב-11 עתירות שרובן הוגשו בשנת 2005.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

המדינה פנתה לפני כמה ימים, לבקשת ראש הממשלה ושר הפנים, אל הרכב השופטים, בבקשה נוספת לדחות את מתן פסק הדין. זאת לאחר שבקשה דומה קודמת נדחתה.

הנימוק לבקשה החדשה היה: עכשיו יש ממשלה יוצאת ואחר כך תכהן ממשלת מעבר.

עוד כתבו לשופטים, כי המדינה מודעת לחריגות הבקשה, אבל רגישותה של הסוגיה בשילוב המצב המשברי, מצדיקים לדחות את מתן פסק הדין ולאפשר לממשלה הבאה לנסות להסדיר את הסוגיה בחקיקה.

ההרכב בדיון, שהוא הרכב מורחב של תשעה שופטים, דחה את הבקשה של נתניהו ודרעי, וכתב כי העתירות תלויות ועומדות מזה שנים ארוכות.

השופטים ציינו כי רוב העתירות הוגשו לפני 15 שנה, ומפאת חשיבות הסוגיה ורגישותה, ניתנה לכל הגורמים הנוגעים שוב ושוב האפשרות לגבש פתרון מקיף שייתר את מתן פסק הדין.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

השופטים כתבו: “גם לאחר שלפני כמה חודשים נענינו בפעם המי יודע כמה ולפנים משורת הדין לדחות את פסק הדין, לא נעשתה כל התקדמות בנושא”.

הם הוסיפו כי ככל שיתרחשו התפתחויות נוספות לפני מתן פסק הדין, ניתן יהיה להגיש הודעה מעדכנת ביחס אליהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות