גנץ: הנחיה מבישה • אוחנה: למה עמדת יועץ בלתי נבחר מחייבת?

היועמ"ש אביחי מנדלבליט שיגר במכתב חריף לשר אוחנה: ההנחיה למנוע חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב"ס – ניתנה בחוסר סמכות • גנץ גינה את השר - ואוחנה השיב: "גם עם חיסוני החיילים חיכית עד שיחוסנו האסירים?"
אריה ריבקינד
ב' שבט התשפ"א / 15.01.2021 15:31

השר לבטחון פנים אמיר אוחנה השיב היום (שישי) לשר הביטחון בני גנץ, שתקף אותו  – בעקבות החלטתו שלא לחסן, בין היתר, מחבלים בכלא.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

“כמה שטחי. שמא תואיל להסביר מדוע עמדתו של יועץ בלתי נבחר מחייבת ועמדתו של הגורם בממשלה האמון על בתי הסוהר איננה? ובאותה הזדמנות תואיל להסביר את המוסריות בכך שהאסירים (שנשארים במקומם) יחוסנו לפני הסגל (שיוצא ונכנס)? גם עם חיסוני החיילים חיכית עד שיחוסנו האסירים, אדוני שר הביטחון?”

תגובתו של אוחנה באה לאחר שגנץ הצטרף לביקורת על השר אוחנה שהורה שלא לחסן אסירים.

“הנחייתו של היועץ המשפטי לממשלה היא מחייבת, והוא הפרשן המוסמך לחוק עבור הממשלה”, אמר גנץ, “רצונו של השר אוחנה לעשות הון פוליטי על מזבח בריאותם וחייהם של האסירים המבוגרים והחולים – לא רק שלא חוקית, היא גם מסוכנת ומבישה מוסרית”.

מוקדם יותר היום שיגר היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, מכתב אל השר לביטחון פנים, בו הוא קובע כי הנחיית השר למנוע בשלב זה חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב”ס ניתנה בחוסר סמכות ונגועה באי-חוקיות בולטת.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

היועמ”ש קובע כי על שב”ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי, בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי גורמי הבריאות המוסמכים.

כמו כן, מסרב היועמ”ש מנדלבליט לאפשר לאוחנה ייצוג נפרד בעתירות שהוגשו נגדו לחסן את האסירים.

“באשר לעתירות לבג”ץ, העוסקות במדיניות חיסוני האסירים מפני נגיף הקורונה, הרי שלאור נסיבות העניין, עמדת השר תוצג במסגרת תשובת פרקליטות המדינה לעתירות, ולא בדרך של ייצוג נפרד”, נאמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות