בתי הכנסת של הקורונה מפחידים את חבר המועצה: ‘להרוס אותם!’

חבר מועצת העיר ירושלים, יוסי חביליו: 'בחסות משבר הקורונה, צצים ברחבי העיר בתי כנסת לא חוקיים - וגורמים למטרד רב. הבעיה היא שבירושלים מבנים ארעיים הופכים למבני קבע" • מנכ"ל בצלמו: "אנשים שחפצים להתפלל עושים זאת בקור ובשרב, חבר המועצה נלחם בהם בכל הכוח"
אריה ריבקינד
ב' שבט התשפ"א / 15.01.2021 12:47

חבר מועצת העיר ירושלים, יוסי חביליו, מחזיק תיק החניה ואחראי על המנגנון לשיתוף הציבור בקואליציה של ראש העיר משה ליאון, קרא אמש, בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, “להרוס את בתי הכנסת הלא-חוקיים”.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

חביליו: “בשנה האחרונה, בחסות משבר הקורונה, צצים ברחבי העיר בתי כנסת לא חוקיים. לדוגמא, בית כנסת בפסגת זאב, בתי כנסת ברחובות ברזיל וגואטמלה בקריית יובל. פניתי מספר רב של פעמים לפיקוח על הבניה בעניין, אולם לצערי החוק לא נאכף והתשובה שאני מקבל זה שמדובר בבתי כנסת זמניים בשל משבר הקורונה”.

הוא הוסיף: “הבעיה היא שבירושלים מבנים ארעיים הופכים למבני קבע, ובחלק מבתי הכנסת כבר נעשות עבודות לצורך הכשרתם לבתי כנסת קבועים, בתי מדרש או כוללים”.

לדבריו, “בתי הכנסת גורמים למטרד רב לדיירי האזור, תופסים את מקומות, עושים רעש גדול ובעיקר, מייצרים תחושה שאין דין, אין דיין ויש השתלטות חרדית ודתית על ירושלים”.

הוא ציין כי יסייר במקומות המרכזיים “עליהם קיבלתי תלונות, אתעד ואפנה לכל הגורמים הרלוונטיים בעניין, ואני מקווה שהעירייה תפגין נחישות רבה יותר בטיפול בנושא ממה שנעשה עד היום”.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

שי גליק, מנכ”ל ארגון ‘בצלמו’, אומר לחרדים 10: “בעוד משבר הקורונה בעיצומו ואנשים שחפצים להתפלל עושים זאת בקור ובשרב, חבר המועצה נלחם בהם בכל הכוח. זה אותו חבר מועצה שנלחם בכל הכוח למען ההפגנות בבלפור.

“כנראה שבעיניו זכויות אדם זה חשוב, אבל רק חופש המחאה – לא חופש הפולחן. מעניין אם אותו חבר מועצה יפעל באותה יעילות להרוס מסגדים לא חוקיים בירושלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות