אהריש: המהלך של נתניהו מבריק, גם הציבור הערבי מחזיר לו אהבה

העיתונאית ומגישת הטלוויזיה לוסי אהריש על ההתקרבות בין נתניהו לציבור הערבי: "זה סיפור אהבה משני הצדדים" • "נתניהו הראה את המרכז-שמאל במערומיו, את השקרים שלהם"
חרדים 10
ב' שבט התשפ"א / 15.01.2021 12:11

העיתונאית ומגישת הטלוויזיה לוסי אהריש התייחסה הבוקר (שישי) להתקרבות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו אל המגזר הערבי בישראל.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

בשיחה עם ג’ודי שלום ניר מוזס ברדיו 103FM – אמרה אהריש: “זה סיפור אהבה משני הצדדים, הערבים רוצים הכרה והם מחפשים אותה כבר הרבה מאוד שנים. אני רואה את האהבה פורחת גם מצד הציבור הערבי. המהלך של נתניהו הוא מהלך מבריק פוליטית.  אתמול הוא אמר את זה בריש גלי: ‘אני פונה לערבים, בלי בושה’. הוא אמר בתחילת השבוע, ‘כן אני רוצה את הקול שלכם, אני רוצה את הקול של הערבים'”.

היא הוסיפה: “יש תמורות כרגע שקורות בחברה הערבית, והן קורות בשנה האחרונה, ואנשים סירבו לשים לב לזה. התמורות קרו אחרי סבב בחירות א’. למי שלא זוכר, הציבור הערבי בעצם אמר לרשימה המשותפת, ‘אם אתם לא מתכוונים לעשות כלום עם המנדטים שאנחנו נותנים לכם, אנחנו לא נצביע לכם. זאת אומרת, אם אתם לא הולכים להמליץ לנשיא על מועמד, אל תפנו אלינו בכלל’. המנהיגים בתוך הציבור הערבי הבינו את זה, ואז אמרו, ‘אוקיי, נלך ונמליץ בסבב ב’ וסבב ג’.

“מה עשה השמאל בתמורה? לא התייחס אליהם. לבני גנץ היה קשה ב-3 מערכות בחירות להגיד את המילה ערבים. היה לו קשה להגיד את זה שהמשותפת תתמוך מבחוץ בהצבעה אחת. הבושה שנתניהו דיבר עליה, ואמר: ‘אני מחפש את הגוש הערבי בלי בושה’, היא אך ורק של גוש המרכז-שמאל”.

לטענתה, “נתניהו הראה את המרכז-שמאל במערומיו, את השקרים שלהם, את חוסר עמוד השדרה שלהם לבוא ולהגיד במשך 5 שנים לציבור הערבי – ‘כן אנחנו רוצים אתכם אצלנו ברשימות, כן אנחנו רוצים את הקול שלכם, כן אנחנו רוצים לפעול’ – לא. מה עשה גוש המרכז-שמאל? הלך. נתניהו עשה דה לגיטמיציה לערבים, גוש המרכז-שמאל הוריד את הראש שלו, ואמר: ‘סבבה לא נדבר על הערבים עד שנתניהו ידבר על הערבים'”.

אהריש העריכה כי בסופו של דבר “אחרי הבחירות הציבור הערבי לא יקבל כלום. הוא יישכח כמו שהוא נשכח כל הזמן”.

את חושבת שדקה אחרי הבחירות נתניהו יסתכל עליהם?

“אני חושבת שהוא כבר לא מסתכל עליהם. הוא כבר זרק את מנסור עבאס מתחת לגלגלים אתמול. הליכוד הוציא הודעה שהם לא מתכוונים להישען, לא על מנסור עבאס ולא על הרשימה המשותפת”.

האם תיכנס לפוליטיקה?

אהריש לא מתכננת צעד שכזה. ”לא אעשה את זה. הרבה מפלגות פנו אליי, חוץ מהליכוד והמשותפת. אני חושבת שתקום מפלגה ערבית חדשה, אבל לא כרגע. איימן עודה פספס את ההזדמנות שלו לפני חמש שנים כשהיה עוד כוכב עולה, פספס הזדמנות לעשות שינוי על אותו קול חדש והוא נסחף אחרי הישן. הוא לא רוצה באמת, לא בשורה חדשה”.

אהריש תקפה את התנגדות הרשימה המשותפת להסכמי השלום עם האמירויות ובחריין: ”מה אתם עושים? בשביל מה זה טוב? ערביי ישראל לא מתעניינים בהסכמי שלום עם אבו דאבי ומרוקו, לא מתעניינים בפלסטינים בשטחים, ערביי ישראלים מעניין אותם החיים עצמם ומה שקורה יום יום, אלימות, רווחה וחינוך. שולחים ילדים לבתי ספר ולא יודעים אם יחזרו משם בגלל ירי תועה. לא מעניין אותם לדבר על הכיבוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות