מינהלת גיוס חרדים מתפרקת? צה”ל מתקשה למצוא מפקד, קצינים עזבו

כבר יותר משנה חלפה מאז חשיפת הזיופים של נתוני גיוס החרדים - ובצבא לא מצליחים להתאושש • כבר חצי שנה עברה מאז אל"מ תלם חזן סיים את תפקידו כראש המינהלת, ובאכ"א מתקשים למצוא מחליף ראוי • גורם צבאי לישראל היום: "פתאום כל הסיפור של גיוס החרדים לא מעניין"
חרדים 10
ב' שבט התשפ"א / 15.01.2021 01:47

יותר משנה לאחר חשיפת נתוני הגיוס המזויפים של החרדים, במינהלת החרדים שאמורה לרכז את כלל נושא גיוס החרדים בצה”ל – מתקשים להתאושש.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

לפי דיווח של חנן גרינווד ב’ישראל היום’, למרות שחלפה כבר חצי שנה מאז אל”מ תלם חזן סיים את תפקידו כראש מינהלת החרדים, באכ”א מתקשים למצוא מחליף ראוי.

בתקופה הקרובה צפוי לעמוד בראש המינהלת באופן זמני קצין מילואים, לזמן קצוב בלבד, וכרגע נראה כי לא ימונה מפקד רשמי לתפקיד גם בעתיד הקרוב.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, כמה קצינים וחיילים שהיו בעמדות מפתח עזבו את המינהלת.

גורם צבאי אמר: “התחושה היא שמינהלת החרדים מתפרקת. אם בעבר היו פעילויות אקטיביות לגיוס, כעת משקיעים יותר בפטור לחרדים, כי אין לחצים מהמערכת הפוליטית. פתאום כל הסיפור של גיוס החרדים לא מעניין”.

לטענת הגורם, בהיעדר ראש למינהלת, אין מי שידחף קדימה את נושא גיוס החרדים. בצבא, לעומת זאת, כפרו בטענה זו ואמרו כי המינהלת פועלת כנדרש, גם ללא מפקד, ואף משתפרת.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

באתר NEWS1 פורסם אתמול, כי מספר המתגייסים בשנה שעברה עמד על 1,222 חיילים, כמעט מחצית ממספר החרדים שהתגייסו בשנת 2018.

בצה”ל הגיבו: “לגבי מינוי ראש מינהלת חדש. בעת הזו טרם נמצא המועמד המתאים לתפקיד ייחודי זה. במקביל, ממשיכים גורמי אגף כוח אדם לעסוק באופן שוטף בשילוב מתגייסים לצה”ל. גורמי המפתח במינהלת החרדים לא שוחררו אלא להפך, תוגברו על ידי גורמים בשירות מילואים ובסדיר, על מנת להגדיל את פעילות המינהלת ואת היקף המתגייסים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות