חוקרי העברית: בסוף פברואר נגיע ל- 5000 מתים מקורונה

הדו"ח של קבוצת החוקרים צופה המשך תמותה של עשרות ישראלים מדי יום בזמן הקרוב • מספר החולים במצב קשה יגיע לשיא לקראת סוף החודש • השפעת החיסונים על בלימת התחלואה - אולי בשבוע הבא • טרם ניכרת השפעה מהותית של תהליך החיסון • יש להיערך להארכת הסגר בשבוע
חיים טוויל
א' שבט התשפ"א / 14.01.2021 18:08

מדו”ח חדש שפרסמו היום (חמישי) חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים, המנטרים באופן יומי את מצב התחלואה בישראל עולה, תרחיש של המשך התפשטות נגיף הקורונה, ולפיו עד סוף חודש פברואר מספר המתים בישראל יטפס למספר המבהיל של 5,000 בני אדם.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

למעשה מתברר כי שיעור התמותה בישראל גבוה ב-10 אחוז מאשר חזה התרחיש הפסימי בחודש דצמבר, כאשר קצב התמותה אף התגבר עוד יותר בימים האחרונים, זאת בניגוד לקצב החולים שעולה בפחות עוצמה, וזאת משום שטרם נצפית השפעה ישירה של החיסון על אוכלוסיות פגיעות..

נכון להיום, מספר המתים עומד על 3,826 וקצב התמותה היומי הוא קרוב ל-50.

כמו כן גם אם הסגר הנוכחי ישפיע יחד עם גל החיסונים הנרחב, צפוי עומס גדול על בתי החולים ועלייה משמעותית במספר החולים קשה בימים הקרובים, ולהגיע לשיא רק לקראת סוף החודש.

זמן השיא תלוי ביכולת לשמר את איכות הטיפול הנוכחית.

המשמעות: צפויה עלייה משמעותית של כ-180 חולים קשה ביום בשבועות הקרובים, גם אם תתחיל להיראות השפעה של הסגר ושל גל החיסונים.

המומחים מציינים כי כרגע כבר לא ניתן למנוע עומס כבד בחודש הקרוב בבתי החולים, עומס שיביא את המערכת לנקודת קצה.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

על פי המודל הנוכחי, הארכת הסגר בשבועיים תציל כ-200 עד 400 בני אדם. כמו כן, הארכת הסגר תאפשר את הצבת היעד שהציבה לעצמה הממשלה של ירידה מ-1,000 מאומתים ביום.

המלצות החוקרים:

המשך האצת מבצע החיסונים, זאת לאור ההערכות לעלייה משמעותית בעומס החולים הקשים בבתי החולים בימים הקרובים.

הערכות להארכת הסגר הנוכחי לפחות בשבוע. המתנה להחלטה על הארכת הסגר עד ל-21 בינואר 2021, אז ניתן יהיה לוודא ירידה משמעותית בנדבקים מתוך אוכלוסיות שהתחסנו בימים הקרובים.

על המסמך חתומים פרופ’ ינון אשכנזי, פרופ’ דורון גזית ופרופ’ נדב כץ ממכון רקח לפיזיקה יחד עם פרופ’ רונית קלדרון-מרגלית ופרופ’ רן ניר-פז מבית הספר לבריאות הציבור ורפואה קהילתית באוניברסיטה העברית בירושלים ומבית חולים הדסה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות