הגיעה לקבל מנה שניה של החיסון – והאחות הזריקה לה בקבוקון שלם

אישה בת 67 הגיעה למתחם החיסונים של מכבי בירושלים לקבלת מנה שנייה • האחות הזריקה לה בטעות בקבוקון שלם של חומר חיסון נגד קורונה - פי חמישה מהמינון המומלץ על ידי חברת פייזר • היא פונתה למיון בביה"ח להשגחה
תמי גיל
א' שבט התשפ"א / 14.01.2021 16:28

כשלושה שבועות אחרי שרוקח קיבל 5 מנות חיסון נגד קורונה, השבוע זה קרה שוב: אישה בת 67 שהגיעה למתחם החיסונים בקופת חולים מכבי ברחוב אגריפס בירושלים, קיבלה במקום מנת חיסון אחת של פייזר,  בקבוקון שלם – כלומר 5 מנות חיסון.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

לפי ‘ישראל היום’, לאחר קבלת החיסון, האישה יצאה לקניות עד שנציגי קופת החולים התקשרו אל בנה ועידכנו אותו בפרטי המקרה. היא חזרה לקופת החולים, ופונתה משם באמבולנס להשגחה בבית החולים שערי צדק בירושלים.

ממכבי נמסר בתגובה: “בשעות הבוקר דיווחה אחות כי בשל טעות, היא חיסנה מטופלת במנה גדולה מהנדרש. בהתאם לנוהל, המטופלת הופנתה להמשך השגחה בבית חולים. היא חשה בטוב. האירוע דווח למשרד הבריאות כמתחייב ובוצעה הפקת לקחים ולמידה.  יודגש כי בניסויים שביצעה פייזר בעת פיתוח החיסון, ניתנו מינונים גבוהים יותר מהמנה המוזרקת כיום”.

לאחר המקרה הקודם, שבו חוסן הרוקח במתחם חיסונים של מכבי – הגיבו במשרד הבריאות כי לא נשקפת לו סכנה בריאותית ועם זאת הוא הושאר למעקב בבית החולים.

תופעת הלוואי היחידה ממנה סבל הייתה נפיחות וכאב מקומי, כלומר תופעת לוואי אופיינית למי שקיבל מנה אחת ולא 5 בבת אחת.

בחברת פייזר דיווחו שאין סכנה בקבלת מנה מוגדלת של חיסון ובמהלך הניסוי היו נבדקים שלגופם הוזרקה מנה גדולה של עד פי 5 מהמינון הרגיל, ולא נגרם להם נזק כלשהו.

יחד עם זאת, מדובר בתקלה שלא אמורה להתרחש אך היא מתרחשת כבר פעמיים ובאותה קופת חולים.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות