מפקד יס”מ: ‘נגיחות של שוטרים? הם צריכים להיות מטופלים במח”ש’

מפקד היס"מ של המשטרה מתייחס לנגיחות בראש של שוטרים במפגינים: "ברור כי שימוש בסמכות צריך להיעשות באופן מידתי וכך הדבר בא לידי ביטוי בנהלי המשטרה" • בצלמו: "מקווים שדברי המפקד יחלחלו לשטח - ושוטרים ימנעו מנגיחות"
חיים טוויל
א' שבט התשפ"א / 14.01.2021 15:18

מפקד היס”מ של המשטרה מתייחס במכתב ששיגר בתגובה לפניית עו”ד מיכאל ליטווק, היועץ המשפטי של ארגון ‘בצלמו’, בו התבקש להוציא הנחיות מיידיות לשוטרים האוסרות עליהם נגיחות בראש למפגינים – וקובע: על שוטר לא להפעיל כוח באופן לא מידתי בעת הפגנות, וכי נגיחות של שוטרים צריכים להיות מטופלים במח”ש.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

“זכות ההפגנה הינה זכות של כל אדם”, כותב רפ”ק טל יששכר. “זכות זו, לצד הזכות לחופש ביטוי הינן חלק מהזכויות המעצבות את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית.

“משטרת ישראל מטפלת בהפגנות, מחאות ותהלוכות כמעט על בסיס יומי ופועלת בהתאם לנהלים סדורים ופקודות מבצעיות בהתייחס למענה המבצעי שיש לתת לכל אירוע שכזה הכולל הידברות וביצוען של פעולות נוספות”.

לדבריו, “שימוש בכוח בהפגנות שגולשות להפרה של הסדר הציבורי הינה סמכות הנתונה בידי השוטר.  ברור כי שימוש בסמכות זו צריך להיעשות באופן מידתי וכך הדבר בא לידי ביטוי בנהלי המשטרה”.

הוא קובע: “שימוש בכוח שלא בהתאם לסמכות כגון נגיחה בראש למפגינים יכול להיות מטופל במסגרות המקובלות לכך כגון: מח”ש, תלונות ציבור, משמעת”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו, אומר לחרדים 10: “אנחנו מברכים על דבריו הנחרצים של מפקד יס”מ נגד נגיחות בראש של מפגינים. לצערנו, אנחנו נתקלים שוב ושוב בתמונות אלו. אנחנו מקווים שדברי המפקד יחלחלו לשטח – ושוטרים ימנעו מנגיחות כלפי מפגינים שממשים את זכות המחאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות