מנדלבליט ביטל את הסדר הטיעון “המגוחך” שנרקם עם הרב ברלנד

המשמעות של ביטול הסדר הטיעון שהתגבש: המשפט נגד הרב אליעזר ברלנד יימשך • ההחלטה התקבלה לאחר שכמה מהנפגעים דרשו להחמיר את העונש • פרקליטם: "מעשי נבלה כגון אלה המתוארים בכתב האישום צריכים להיות מוקעים במשפט פומבי והענישה צריכה להיות חמורה"
חרדים 10
א' שבט התשפ"א / 14.01.2021 14:38

בעקבות הביקורת על הסדר טיעון מקל: היועץ המשפטי לממשלה הורה לפרקליטות המדינה לבטל את עסקת הטיעון שנרקמה עם עורכי דינו של הרב אליעזר ברלנד. בעקבות כך, הפרקליטות חזרה בה מהמהלך, ולא תקדם את העסקה. כך פורסם היום (חמישי) ב’כאן חדשות’.

עוד לא בן 27? בא להתמקצע בכל אחד מהגופים המכובדים והגדולים

בעקבות עצירת המגעים לגיבוש ההסדר, המשפט נגד מנהיג ‘שובו בנים’ – יימשך.

הרב ברלנד, שהיה כלוא בעבר בגין מעשים חמורים בנשים מקהילתו,  מואשם בפרשת ‘עושק שחור’, בשורת מעשי עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והעלמת הכנסות של כ-140 מיליון שקלים.

ההחלטה לעצור את עסקת הטיעון התקבלה לאחר שכמה מהנפגעים, שאיימו לעתור לבג”ץ, פנו למשנה לפרקליט המדינה, עורך הדין מומי למברגר, ודרשו להחמיר את העונש.

עורך דינם של הנפגעים יעקב שקלאר אמר: “עסקת הטיעון עם פרקליטיו של ברלנד הייתה מוטעית ובלתי ראויה. מעשי נבלה כגון אלה המתוארים בכתב האישום של ברלנד צריכים להיות מוקעים במשפט פומבי והענישה צריכה להיות חמורה ותואמת את חומרת העבירות”.

כפי שדווח בחרדים 10, עו”ד יעקב שקלאר וסתיו הלפרין, המייצגים כמה מקורבנותיו של מנהיג ‘שובו בנים’, פנו לפני יותר מחודש אל היועמ”ש לממשלה אביחי מנדלבליט ולפרקליט מחוז ירושלים עו”ד דני ויטמן, בדרישה לעצור את עסקת הטיעון “המגוחכת”, כלשונם, עם עורכי דינו של הרב אליעזר ברלנד.

“עסקת הטיעון נוגדת את האינטרס הציבורי”, כתבו אז עורכי הדין. עורכי הדין גם איימו כי יפנו בעתירה לבג”ץ נגד העסקה.

בשבוע שעבר קבע בית המשפט העליון כי ישנה אפשרות שהרב ברלנד ישוחרר למעצר באיזוק אלקטרוני, גם בזמן אשפוזו בבית החולים. העליון החזיר את הדיון וההחלטה לבית המשפט המחוזי בירושלים והוא ייערך היום.

בהחלטת בית המשפט העליון בשבוע שעבר נקבע, כי יש להבטיח שלא יתאפשר למנהיג ‘שובו בנים’ מגע עם צאן מרעיתו, גם לא בזום, וטלפון נייד או אמצעים טכנולוגים אחרים. המעצר יהיה במקום חסוי וסודי מפני אנשי קהילתו ושיהיה נתון להשגחה קבועה. בהחלטה נכתב כי יש לבחון לעשות זאת באמצעות חברת אבטחה, ולכל זה יש להוסיף ערבויות והפקדה בסכום של 2.5 מיליון שקלים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, ביום ראשון הגיעו לבית החולים ‘הדסה עין כרם’ ארבע נשים צעירות מקהילת ‘שובו בנים’, וניסו לגשת למיטתו של הרב ברלנד, כשהן לבושות בחלוקים רפואיים. יתכן שניסו להתחזות לאחיות.

הן זוהו על ידי צוות המחלקה, ואנשי שב”ס השומרים על הרב ברלנד הזעיקו את המשטרה. הנשים נמלטו.

המשטרה סרקה בבית החולים ואיתרה כמה מחסידיו, שהוזהרו שלא להתקרב למיטתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה להצמיד לו תואר הרב?!
    16/01/2021 20:53
    משה
  1. זה מבזה את התואר הקדוש