‘בקהילה’ ציטט את פינדרוס כתומך סער • הח”כ: ‘פייק, הזוי’

בשער 'בקהילה' פורסם מפי הח"כ מ'דגל': "אם סער ייקח את השלטון, לא נהסס לתמוך בו" • פינדרוס לחרדים 10: "אמרתי לכתבת שאם גדעון מביא 45 מנדטים מהימין ואפשר להקים איתו ממשלת ימין-דתיים אז הולכים איתו... זו לא הוצאת דברים מהקשרם, אלא עיוות אינטרסנטי ממניע פסול"
אריה ריבקינד
א' שבט התשפ"א / 14.01.2021 00:25

ח”כ יצחק פינדרוס נדהם הערב (רביעי)  כאשר קיבל אל מכשיר הטלפון שלו את שער עיתון ‘בקהילה’ – וגילה ציטוט מדהים מפיו, אותו לא אמר.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

הח”כ מדגל התורה קיים ראיון ממושך עם הכתבת מירב סבר על מערכת הבחירות הקרובה, ובין לבין, גם שיבח את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היא ניסתה שוב ושוב להבין: האם יש איזושהי אופציה לפיה יהדות התורה תתמוך ב…גדעון סער. הוא, מצידו, נתן לה להבין שלא.

אבל אז, עבר לסגנון הומוריסטי יותר (צריך להכיר את פינדרוס כדי להבין), ואמר: “אם גדעון מביא 45 מנדטים מהימין ואפשר להקים איתו ממשלת ימין-דתיים, אז הולכים איתו…”

מאחר ואין אפילו ילד בן 3 במדינת ישראל שסובר שגדעון סער מביא 45 מנדטים – הרי שכל בר דעת מבין כי מדובר בבדיחה.

הכתבת, מן הסתם, הבינה שכך הם הדברים. אבל מה לעשות, שלא היא האחראית על עיצוב שער העיתון או על הכותרות.

כך נולדה כותרת השער המבשרת: “אם סער ייקח את השלטון, לא נהסס לתמוך בו”.

שלמה קוק, העורך הראשי של עיתון בקהילה, פינדרוס אומר: “אמרתי לכתבת שאם גדעון מביא 45 מנדטים מהימין ואפשר להקים איתו ממשלת ימין דתיים אז הולכים איתו … וזה הכותרת שהוציאו. זה פייק כותרת. הזוי”. מה תגובת העיתון?

קוק: “זו האמירה המלאה: שואלים אותנו רבות האם נלך רק עם נתניהו. צריך לדעת שהפרסונה מעולם לא היוותה עבורנו משקל. ביהדות התורה אנחנו הולכים באופן מסורתי עם הימין, כיוון שהציבור שלהם אוהב תורה ומסורת. השמאל תמיד הציע לנו יותר כסף ותקציבים, וזכור לטוב הפתק המפורסם של ציפי לבני עם הבטחת המיליונים לתקציבים עבור הציבור החרדי. אבל אנחנו לא מוכרים את הערכים הברורים שלנו. אם באופן תיאורטי סער יצליח לקחת את השלטון נלך עם סער”.

ח”כ פינדרוס, זו התגובה של העיתון.

פינדרוס לחרדים 10: “הציטוט המדויק: ‘אם גדעון מביא 45 מנדטים מהימין ואפשר להקים איתו ממשלת ימין-דתיים, אז הולכים איתו… זה המדויק, פלוס התוספת שלו. אתה רואה לבד שלסיפא אין קשר לרישא בלי התוספת שכתבתי לך”.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

מלשכת יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס, נמסר:

“הבהרה: מופתעים לגלות כיצד ראיון ארוך לשבועון בקהילה הפך באמצעות תעלולי עריכה לטור דעה, תוך עיוות דברים, הוצאתם מהקשרם וקשירת כותרות שלא נאמרו לצורכי רייטינג ומכירות.

“יהדות התורה, כפי שהצהירה ומצהירה הולכת עם ממשלת ימין דתיים כגוש בכל מצב. אינטרסים כאלו ואחרים של בעלי עניין לא ישנו את העמדה העקבית הזו.

“לעוות משפט שנאמר ‘אם גדעון סער יקבל מהציבור המסורתי והימין 45 מנדטים יהדות התורה תשקול האם ללכת איתו’ ולהפוך אותו לכותרת ‘אם סער ייקח את השלטון לא נהסס לתמוך בו’ – זו לא הוצאת דברים מהקשרם, אלא עיוות אינטרסנטי ממניעים פסולים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות