בנט על סמוטריץ: פרובוקטור קיצוני • על סער וחבריו: ‘ערמומיים’

על הפיצול מסמוטריץ: 'אחת הסיבות - הקצנה אין-סופית ופרובוקציות שלו. מתקיף אותי שאני מתראיין בתכנית ששודרה בשבת. זו דרכי!' • 'כשאני חרשתי את הארץ, סער ישב עם יועצי תדמית והכין מפלגה' • 'נקים ממשלה עם כלל חלקי הפוליטיקה, כי איך נטפל במדינה החרדית בתוך מדינה?'
חרדים 10
א' שבט התשפ"א / 13.01.2021 22:28

יו”ר מפלגת ימינה, ח”כ נפתלי בנט, התייחס הערב (רביעי) לטענות של ‘מפלגת הציונות הדתית’ – ותקף בחריפות את שותפו לשעבר ח”כ בצלאל סמוטריץ’.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

בראיון לחדשות 13, אמר בנט: “סמוטריץ’ פיצל ואני מאחל לו בהצלחה. אם יש תחרות של להיות עוד יותר קיצוני, מפצל ופרובוקטיבי – אני לא בעניין הזה”.

לדבריו, ההיפרדות מסמוטריץ’ מהווה בשורה עבור ציבורים שעד כה התקשו בגלל להתחבר למפלגה.

“יש שינוי מאוד גדול – ימינה היום נפתחת באופן רשמי לכל עם ישראל. הרבה אנשים שהרגישו עד היום שהם לא יכולים להצטרף לימינה בגלל הקצנה ואי כיבוד של אנשים שונים בחברה הישראלית, יכולים להרגיש שאנחנו בית של כל עם ישראל”.

כשנשאל מדוע הוא וסמוטריץ’ נפרדו – ענה: “זה בגלל שני דברים: הקצנה אינסופית ופרובוקציות”.

הוא הוסיף: “אחת הסיבות להיפרדות היא הקצנה אין-סופית ופרובוקציות. מתקיפים אותי שאני מתראיין בתוכנית ששודרה בשבת. זו דרכי, וכבר 10 שנים שאני מתראיין בתוכניות שמשודרות בשבת. אני נשוי לאישה מבית לא דתי ואני לא מזדהה כמגזר. אנחנו עם אחד”, כך בנט.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

כשנשאל אם הוא מאמין לחיבוק שמעניק ראש הממשלה למגזר הערבי, היישר מבט למצלמה, ודרש מנתניהו להסביר: “איך אתה מעז לתת לגיטימציה לתנועת האחות של חמאס?”

“היחס לאזרחים הערבים צריך להיות שוויוני לגמרי”, ביקש להבהיר, “אבל, לנתניהו אין גבולות? להתחבק עם אנשים שרצחו חיילים? הוא צריך להתנצל בפני עם ישראל. בושה וחרפה”, שב והדגיש. בנט נמנע מלהצהיר אם גם הוא יביא מועמד ערבי לימינה, והסכים רק לומר כי יביא “אנשים לפי ההתאמה לחזון שלי”.

בנט הצהיר גם כי הוא יקים ממשלה עם כלל חלקי הפוליטיקה בישראל. “הרי אין ברירה. איך נטפל במדינה החרדית בתוך מדינה? ואני אומר את דווקא כבן אדם שהכי דאג לחרדים”.

ולמה אין בכוונתו של יו”ר ימינה לחבור לגדעון סער?

“כי הוא בעוד מחנה. סמוטריץ’ אומר, ‘אני רק נתניהו’. סער אומר, ‘אני לא נתניהו’. אני אומר – לא מעניין אותי. את המצביעים מעניינת שאלה אחרת. מה גם, יש בינינו הבדל מהותי – אנחנו אנשים שעושים, והם מפלגה שנולדה אצל יועץ תדמית בתל-אביב”.

בנט לא חסך דברים ממפלגתו של גדעון סער: “כשאני חרשתי את הארץ בשנה האחרונה, סער ישב עם יועצי תדמית והכין מפלגה”.

את חברי המפלגה זאב אלקין, צבי האוזר וסער עצמו כינה: “פוליטיקאים ערמומיים. זה מה שישראל צריכה עכשיו? עוד ערמומיות פוליטית? יש לנו את מלך הערמומיות הפוליטית”.

מפלגת הציונות הדתית’ מסרה בתגובה: “יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ’ הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ’ והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד.

“אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים. אנחנו נדבר על הערכים שלנו בגאון ונשתדל לייצג את הציונות הדתית ואת עם ישראל כולו. המלחמות הפנים מגזריות לא מביאות כבוד ואנו קוראים לבנט לחדול מהתנהלות זו”.

ממפלגת תקווה חדשה נמסר בתגובה: “נפתלי בנט, כדרכו – פזיז וחסר שיקול דעת. כשהוא בלחץ – הוא יורה לכל הכיוונים. לנפתלי בנט אין ולו חלק מזערי מההישגים ומהרפורמות שבצע גדעון סער למען הציבור בישראל. גם בנט כבר מבין שגדעון סער הוא המנהיג היחיד שיכול להחליף את השלטון ולהוביל שינוי בישראל”.

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: “השאלה פשוטה: האם בנט יישב או לא עם נתניהו בממשלה? בינתיים בנט מסרב ולא מוכן להתחייב לממשלת ימין. הוא קשר את גורלו לגדעון סער שאין לו ממשלה בלי לפיד ויתר השמאל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות