חזרה לשגרה? זו תוכנית היציאה מהסגר שמגבש משרד הבריאות

בשלב הראשון תהיה חזרה של מערכת החינוך ללא כיתות ה'-ו', יחד עם פתיחת המסחר, כולל קניונים • בשלב השני תתבצע פתיחה של ענף התרבות ובשלב השלישי ייפתחו מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים • פרופ' גרוטו: לא חייבים להאריך את הסגר, אם תהיה ירידה בחולים הקשים
חרדים 10
כ"ט טבת התשפ"א / 13.01.2021 21:34

משרד הבריאות החל לתכנן את שלבי החזרה לשגרה: מחר (חמישי) בחצות יחלוף שבוע מאז נכנס לתוקפו הסגר המהודק בישראל, ונשאלת השאלה – מה הלאה?

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

ב’כאן חדשות’ פורסם הערב מתווה היציאה מהסגר שמגבש המשרד, ולפיו בשלב הראשון תהיה חזרה של מערכת החינוך ללא כיתות ה’-ו’, יחד עם פתיחת המסחר, כולל קניונים.

בשלב השני – שאמור להתרחש בין שבועיים לחודש לאחר השלב הראשון – תתבצע פתיחה של ענף התרבות, ונבחנת גם עם חזרה לפעילות של חדרי כושר ובריכות באופן חלקי.

בשלב השלישי – ייפתחו מסעדות, בתי קפה ואולמות אירועים.

במשרד הבריאות מעריכים שכרגע אנחנו נמצאים בשיא התחלואה, אך כבר בשבוע הבא נראה ירידה ולכן אפשר כבר לדבר על יציאה מהסגר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקיים מחר דיון בהשתתפות צמרת משרד הבריאות, שבו ידונו באפשרות להמשיך את המגבלות לשבוע נוסף.

עם זאת, פרופ’ גרוטו, המשנה למנכ”ל המשרד הבריאות הציג עמדה שונה, ואמר שלדעתו אין חובה להאריך את הסגר אם תהיה ירידה במספר החולים הקשים.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

ממונה הקורונה פרופסור נחמן אש התייחס הערב בריאיון לדוריה למפל ב’כאן חדשות’ לאפשרות של הארכת הסגר: “אנחנו מחכים לנתונים של שבוע הבא, לפי זה נקבל את ההחלטה. אנחנו מעריכים היום שנצטרך להאריך בשבוע. ההחלטה תתקבל ביום שני או שלישי”.

הוא הוסיף שקיימת אפשרות שהסגר יוארך רק במתכונת חלקית.

פרופ’ אש הדגיש כי כל עוד לא יהיה חיסון לילדים יהיה צורך לשמור עליהם בקפסולות עם מסכות, אך את המשק יהיה ניתן לפתוח עוד קודם לכן.

ביממה החולפת אובחנו 9,226 נדבקים חדשים בקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 7.3%, כשגם מספר הבדיקות שנערך אתמול היה גבוה – 128,713 בדיקות.

1,094 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, כשמתוכם 269 מונשמים. מאז פרוץ המגפה מתו בישראל 3,803 בני אדם שחלו בנגיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות