עסקני סדיגורה בב”ב פנו לערכאות: למנות כונס נכסים לחצר בירושלים

לאחר שעסקני החצר בב"ב כשלו בניסיונות לכפות מהלכים באמצעות בתי דין - הם פנו לערכאות בבקשה למינוי כונס נכסים לעמותה בי-ם • גורמים המעורים בפרשה: "מהלך 'מסירה' שעלול לפגוע בעתיד בלא מעט חצרות" • חצר י-ם: מי שבטוח בצדקת טיעוניו לא רץ להעביר כל תביעה לתקשורת
חיים טוויל
כ"ט טבת התשפ"א / 13.01.2021 20:00

סערת הירושה בסאדיגורה: לאחר שעסקני חצר סאדיגורה בבני ברק כשלו בניסיונותיהם לכפות מהלכים באמצעות בתי דין שונים, ולמרות פסק הדין של הגר”נ נוסבוים כי צד חצר סאדיגורה-ירושלים “ציית דינא” – הם פנו לערכאות בבקשה למינוי כונס נכסים לעמותה של החסידות בירושלים.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

הבקשה מוגשת על ידי חמישה מאנשי החצר בבני ברק, כנגד עמותת ‘מוסדות חסידות סדיגורה ירושלים’, וכנגד האדמו”ר מסאדיגורא, הרה”צ רבי מרדכי שלום יוסף פרידמן, בנו של הרבי מסאדיגורה זצ”ל, ושניים ממקורביו.

עורכי הדין מבקשים בבקשה שהוגשה אתמול לבית המשפט “למנות עורך דין מאזור ירושלים, בעל היכרות עם המגזר החרדי אשר יצהיר על העידר ניגוד עניינים ו/או היכרות ו/או קשר עם מי מהצדדים, ככונס נכסים”. זאת, על מנת שישמור על נכסי העמותה.

בבקשה הם מציגים שורה ארוכה של צעדים שביצעו אנשי ירושלים, לצד  מה שהם מגדירים ניסיון השתלטות על העמותה ונכסיה שלא כדין, השתלטות על חדרים בבנייני המוסדות בירושלים, “החלפת מנעולים באופן בריוני” לדבריהם, הפסקת תשלום לאברכי כולל שפעל במקום, הוצאת כספים מהעמותה שלא כדין, אי תשלום הלוואות לבנק על מנת להפעיל לחץ פסול, לדבריהם, על המבקשים, ועוד.

יש להדגיש, כי לא הוגשה לבית המשפט בקשה לקבוע למי שייכים הנכסים בירושלים, אלא רק להעניק סעדים שימנעו שינויים חד-צדדים מצד האדמו”ר מסאדיגורה-ירושלים ואנשיו.

כפי שדווח בחרדים 10, בפסק שהופנה לטוען הרבני הרב משה ליפל – המייצג את צד סאדיגורה-ירושלים, נכתב מפורשות: “הננו לאשר כי על ידי חתימה על שטר בוררות בבי”ד ‘דרכי תורה’ וקבלת סמכותו, קיימו הנתבעים את המוטל עליהם על פי החלטת בית דין דנן מיום ה’ טבת תשפ”א”.

בסיום נכתב פסק חד משמעי: “מעתה על הצדדים לפנות לבי”ד הנ”ל בכל נושא, כולל נושאים מקדמיים”.

עם זאת, גורמים בחצר סאדיגורה בבני ברק טוענים, כי בית הדין של הגר”נ קרליץ פסק כי יש לדון על הצוואה של הרבי מסאדיגורה זצ”ל אך ורק בזבל”א. “ההנחיה ההלכתית הייתה כי אם אנשי ירושלים לא יסכימו לכך, מותר יהיה לפנות לבית משפט”.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

גורמים המעורבים בפרשה אומרים לחרדים 10: “צד בני ברק פנה לבית משפט בניגוד לפסק הדין של הגר”נ נוסבוים. מדובר במהלך ‘מסירה’ שעלול לפגוע בעתיד בלא מעט חצרות חסידיות. מי שראו את אשר הוגש נדהמו מהנזק שייגרם לחסידות סדיגורה בבני ברק בפרט ולמוסדות חסידיים בכלל, כאשר הדברים יתפרסמו”.

תגובת משרד עו”ד מיכל רוזנבוים, המייצג את צד סדיגורה ירושלים בתביעה: “מדובר בבקשה שהוגשה כחלק מתביעה שהוגשה על ידי מספר חברי עמותה. במסגרת התביעה המנוהלת כיום הוגש על ידי מרשינו כתב הגנה המדבר בעד עצמו ועולה ממנו כי כל טענות התובעים הן מוטעות, חסרות בסיס ודינן להידחות.

“מרשינו יגיבו לכלל הטענות העולות מהבקשה במסגרת תשובתם לבית המשפט ואנו בטוחים כי בית המשפט ידחה את הבקשה.”

מחצר הקודש סאדיגורה ירושלים נמסר: “כתב התביעה התקבל היום, לא ניגרר לשיח הרדוד והמשמיץ ולא ננהל הליכים שעל פי דברי הרב נוסבוים אמורים להיות נידונים בבי”ד ‘דרכי תורה’ – באמצעי התקשורת.

“התגובה תוגש לבית המשפט, על ידי עורכי הדין. מי שבטוח בצדקת טיעוניו לא רץ להעביר כל תביעה לאמצעי התקשורת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות