“הוא לא יקושש פה קולות”: ערבים התפרעו בנצרת לפני הגעת נתניהו

12 מפגינים נעצרו בהפגנה נגד ראש הממשלה המגיע אחר הצהרים לנצרת • ראש העיר על הדיווחים שנתניהו ישריין אותו כמועמד ערבי בליכוד: "לא רץ לכנסת"
אריה ריבקינד
כ"ט טבת התשפ"א / 13.01.2021 15:45

עשרות ערבים התפרעו היום (רביעי) בנצרת במחאה, לקראת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במרכז החיסונים בעיר, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין.

חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס

לפחות 12 מבין המפגינים נעצרו על ידי המשטרה, במהלך העימותים שפרצו בין כוחות המשטרה למפגינים.

חברי הכנסת מהרשימה המשותפת, המבוהלים מהאפשרות שעשרות אלפי ערבים יצביעו לליכוד, הגיעו גם הם להפגנה.

חברת הכנסת אעידה תומא סולימאן אמרה: “אנחנו פה להפגין נגד ניסיון נתניהו לסחור בחיסונים לאזרחים בעד קולות. הוא לא יקושש קולות מנצרת שידועה בקו הפטריוטי שלה”.

ח”כ עופר כסיף אמר: “נתניהו הוא ראש המסיתים נגד הציבור הערבי. מפיו יצאו מילים שהציתו שנאה ושפכו דם. הביקור היום בנצרת לא נועד לקנות לו קולות, הוא נועד ליצור קרע בחברה הערבית עצמה ובכך להחליש את כוחה הפוליטי. ההפגנה הספונטנית שהתארגנה מולו היא מסר ברור: לא ניתן לו”.

רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות

נתניהו יבקר במרכז החיסונים ‘דיאנה’ במרכז נצרת ולאחריו יקיים מפגש סגור לתקשורת עלי סלאם, ראש עיריית נצרת.

סלאם הביע תמיכה בפעיל הליכוד נאיל זועבי שנחשב לתומך מושבע של נתניהו ומבקש להיכנס לפוליטיקה הארצית.

על רקע שמועות שנפוצו בנצרת לקראת ביקור נתניהו, ופגישתו עם ראש העירייה עלי סלאם, הבוקר אמר סלאם לרדיו ‘נאס’: “אני ראש העירייה ואין לי שום כוונה להתמודד לכנסת”.

במקביל לדיווחים על התקרבות לליכוד, אתמול בערב נפגש עם סלאם יו”ר רע”מ מנסור עבאס, האיש שברשימה המשותפת רואים בו האשם העיקרי בהיחלשות המפלגה לקראת הבחירות, על רקע המגעים מול נתניהו והליכוד.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, עבאס הגיע לסלאם כדי לדון באפשרות של הליכה משותפת בבחירות – למקרה שבו עבאס יתפטר מהמשותפת.

כמה שעות אחר כך סלאם הצטלם בסרטון עם נאיל זועבי, שהוא בעצמו מתמודד ברשימת הליכוד לכנסת, והביע בו תמיכה. עבאס הבין מהסרטון שלא יוכל לפעול בשיתוף פעולה עם סלאם שיוביל לריצה משותפת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות