יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (שלישי) בסמוך לישיבת ‘גרודנא’ באשדוד, שם התחוללו אתמול עימותים קשים בין תלמידי הישיבה הנמנים על ‘הפלג הירושלמי’, לבין כוחות המשטרה, שביקשו לסגור תלמוד תורה שנפתח בניגוד להנחיות.
רוצה הגשמת חלום? כל תפקיד שרק תרצה, בכל מקצוע, עם המון הטבות
“אני לא מבין למה עד עכשיו לא הוציאו צו סגירה לפורעי החוק כאן”, אמר ליברמן במסיבת עיתונאים שכינס. “הרי מה שראינו כאן אתמול זו הפרה בוטה של החלטות ותקנות הממשלה, ראינו כאן אתמול הפעלת אלימות ברוטלית נגד שוטרים ששלושה מהם נזקקו לטיפול רפואי. מאות תלמידי ישיבה לקחו חלק באותה מהומה ואלימות אתמול. וכלום – כרגע הישיבה פתוחה”.
הוא הוסיף: “אתמול נתנו להם קנס, הם לא שילמו את הקנס ואף אחד לא מוכן לשלם את הקנס, ואם ישלמו יחזירו להם את הכסף. אנחנו מדברים על ישיבה שמסיתה נגד מדינת ישראל, נגד הציונות, נגד חיילי צה”ל ונגד שירות בצה”ל. זה אותם אנשים שמפעילים אלימות נגד אותם צעירים חרדים שמתגייסים לצבא.
“אגב, בינם לבין היהדות אין שום קשר, כל מה שהם עושים זה עבודה זרה, בניגוד למסורת ישראל, בניגוד לכל הערכים היהודים. אין שום סתירה בין לימוד תורה ושירות צבאי. כל החשמונאים, המכבים, יהושע בן נון והמלך דוד כולם היו לוחמים. אין שום סתירה בין עבודה ולימוד תורה.
“כבר אמר הרמב”ם במאה ה-12 כל אדם שעוסק בתורה, לא עוסק במלאכה ומתפרנס מצדקה הרי זה חילול השם. ואם הרמב”ם ורש”י עבדו במשרה מלאה, אין שום סיבה שהבטלנים האלו לא יעבדו במשרה מלאה”.
חושב על קריירה ממש טובה ופרנסה מכובדת? אל תהיה מוישה גרויס
לדבריו, “לא מדובר רק בבטלנים, אלא באנשים שמסיתים נגד המדינה. זה שלא הוציאו צו סגירה אחרי האלימות של אתמול, זה הוכחה שראש הממשלה נסחט וגם סחיט וגם הממשלה הזאת נסחטת על ידי עסקני ש”ס ויהדות התורה.
“זה שכל המפלגות שותקות כמו דגים, כולל אלו שבאופוזיציה, זה רק מראה על הכוונה שלהם. אני חוזר ואומר, האויב הכי גדול של הציבור החרדי, זה עסקני ש”ס ויהדות התורה. אנחנו רוצים לקדם אותם, שתהיה להם השכלה, שתהיה להם עבודה, שיוכלו להתפרנס בכבוד. כל מה שרוצים עסקני ש”ס ויהדות התורה זה להוריד אותם לאשפתות ולהחזיק אותם שם לנצח.
“ברגע שמחלקים להם קצבאות, מחלקים להם גם פתקי הצבעה, זה כל הכוונה שלהם. אנחנו נדרוש להוציא צו סגירה לישיבת גרודנא כי זה מוקד פורעי חוק ומסיתים נגד המדינה ונגד צה”ל”.