פרויקט שיפוץ חדר אמבטיה: איך לשפץ מקלחת במינימום תקציב?

ההמלצה הראשונה היא לבצע השוואת מחירים - אבל לערוך אותה באופן מושכל • ראשית, כדאי לקבל מושג לגבי התמחור של המרכיבים השונים של הפרויקט, למשל באמצעות מחירון שיפוץ אמבטיה של המשפצים בישראל שידוע באמינותו ובעדכניותו
נחמן גולדשטיין • תוכן שיווקי
כ"ח טבת התשפ"א / 11.01.2021 23:21

חדר האמבטיה מושפע במיוחד משיני הזמן. עם השנים התשתיות שבו הולכות ונשחקות, הרטיבות פוגעת במרכיבים שונים וגם בהיבט האסתטי החלל משדר עייפות ולפעמים אפילו מוזנחות.

בהתאם שיפוץ חדר אמבטיה הוא פרויקט נפוץ מאוד, גם כשאין צורך לשדרג את כל הדירה. כשהמטרה היא שיפוץ מוצלח במינימום הוצאה, כדאי ליישם את ההמלצות הבאות.

סקר שוק מושכל

ההמלצה הראשונה היא לבצע השוואת מחירים – אבל לערוך אותה באופן מושכל. ראשית, כדאי לקבל מושג לגבי התמחור של המרכיבים השונים של הפרויקט, למשל באמצעות מחירון שיפוץ אמבטיה של המשפצים בישראל שידוע באמינותו ובעדכניותו.

שנית, הקפידו לקבל הצעות מחיר אך ורק מקבלני שיפוצים מנוסים ו-ותיקים, כאלה שאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות. בקשו לראות עבודות קודמות, ספציפית לגבי שיפוצי אמבטיות, ואל תוותרו על חוזה מסודר בכתב – כדי לא להגיע למצב שבו שיפוצניק חאפר מבטיח לכם מחיר נמוך מאוד אבל תוך כדי עבודות פתאום מקפיץ את המחיר או נעלם לפרק זמן כזה או אחר.

החלפת צנרת

אחד המרכיבים שעלולים לייקר את עלות שיפוץ חדר הרחצה הוא החלפת הצנרת, פעולה שמחייבת גם את הרמת הריצוף ופירוק לפחות חלק מחיפויי הקיר. למרות זאת מומלץ לא לוותר על שדרוג הצינורות.

הסיבה לכך פשוטה: הצנרת, ובפרט אם היא כבר ישנה יחסית, עלולה לא להחזיק מעמד עוד שנים רבות. אם לא תנצלו את ההזדמנות להחליף אותה, אתם עלולים להידרש לעשות זאת בעוד כמה שנים, אחרי שתתגלה נזילה או חלילה פיצוץ – כך שהחיסכון המסוים היום יעלה לכם ביוקר בעתיד.

לא לפרק את האמבטיה

אמבטיה ישנה עלולה לכער באופן משמעותי את החדר כולו. מצד שני, פירוק האמבטיה והחלפתה, או אפילו “רק” הוצאתה מהחלל, באות לידי ביטוי גם בשורה התחתונה של תקציב הפרויקט.

אם מדובר בחדר רחצה ישן שיש בו רק אמבטיה ואתם מעדיפים מקלחון, אין ברירה אלא לבצע את הפירוק – אבל במקרים אחרים תוכלו “להסתפק” בציפוי אקרילי לאמבטיה ישנה. בדרך זו הפריט הדומיננטי ייראה כמו חדש ואתם תחסכו סכום כסף משמעותי.

אסלה סטנדרטית

בחדרי רחצה שיש בהם גם אסלה ייתכן צורך בהתקנת אסלה חדשה. במקרים אלה מומלץ להעדיף אסלה סטנדרטית על פני האופציות היקרות יותר, מונובלוק ובפרט אסלה תלויה.

אמנם אין ספק שמבחינה עיצובית, המונובלוק והאסלה התלויה משדרגות את החדר, אבל עם תכנון נכון תוכלו להסיט את תשומת הלב לאזורים אחרים בחלל כך שהתוצאה תהיה יפה – ולא תצטרכו להוציא סכום כסף גבוה בסעיף זה.

חיפויים יפים ולא יקרים

שיפוץ מקלחת קומפלט כולל באופן טבעי גם חיפוי מחדש של הרצפה ושל הקירות. החיפוי הנבחר הוא אחד המרכיבים המרכזיים בעלות השיפוץ, ומקום מצוין לצמצם את ההוצאה הלא הכרחית.

חברת שיפוצים מנוסה ואיכותית תעזור לכם למצוא חיפויים לא יקרים אבל כן איכותיים וכן כאלה שיהפכו את חדר הרחצה להרמוני ונעים לעין – לרבות האפשרות להתקין פרקט למינציה או להשתמש בחיפוי זכוכית.

כיור עמיד

המודעות הגבוהה לתפקיד המרכזי של הבית בחיים של כמעט כולנו הובילה לכך שיש כיום כיורים שהם כמעט יצירת אמנות או אפילו יצירת אמנות לכל דבר. המראה שלהם כובש, אבל כשמעדיפים שיפוץ אמבטיה בזול מומלץ לא להתפתות אליהם – אלא לבחור בכיור סטנדרטי ובעיקר פרקטי כך שהוא ימלא את ייעודו במשך שנים רבות.

גם בסעיף זה יש חשיבות רבה לניסיון של החברה שתבצע עבורכם את שיפוץ חדר הרחצה ולהיכרות שלה עם ספקים רלוונטיים. חברה מוצלחת מבחינה זו מאפשרת לכם לרכוש את כל המרכיבים הדרושים לפרויקט בעלויות נמוכות – וכך להשלים שיפוץ מוצלח בתקציב מזערי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות