ונשמרתם מאוד: כמה זמן צריך להיות מחוץ לבית לאחר הדברה?

חשוב מאוד לבחור מדביר מקצועי עם ניסיון של שנים עבור הדברה לכל סוגי המזיקים או החרקים - וזאת בכדי שהיא תתבצע בצורה בטוחה • כל מה שאתם צריכים לדעת
ערן קיוותי • תוכן שיווקי
כ"ח טבת התשפ"א / 11.01.2021 23:05

הדברת מזיקים שונים מחייבת באופן טבעי שימוש בחומרים חזקים על מנת להרחיק את המזיקים מהבית בצורה הטובה ביותר ולמשך תקופה ארוכה.

לאחר שמבצעים את ההדברה בבית, בלתי אפשרי להיכנס לבית באופן מידי מכיוון שריכוז החומר שבאוויר ועל המשטחים והרצפות השונים עדיין גבוה. חשוב מאוד לברר עם המדביר כמה זמן אתם צריכים להיות מחוץ לביתכם לאחר ההדברה ולפעול בהתאם להנחיות על מנת שלא לסכן את עצמכם.

הנחיות להדברה

חשוב מאוד לבחור מדביר מקצועי עם ניסיון של שנים עבור הדברה לכל סוגי המזיקים או החרקים, וזאת בכדי שהיא תתבצע בצורה בטוחה.

חשוב מאוד לדעת שלכל חומר הדברה יש מאפיינים אחרים ועל כן, ההנחיות הספציפיות יינתנו מהמדביר אשר ביצע את ההדברה בביתכם.

התשובה לשאלה כמה זמן אסור להיות בבית אחרי הדברה משתנה בעיקר לפי סוג השירות שאתם זקוקים לו. אולם טרם המדביר מגיע לבצע הדברה בביתכם ההנחיות הן: לנקות ולשטוף את הבית היטב ולהזיז ריהוט שחוסם את השטח עד כמה שניתן בכדי שההדברה תהיה יעילה.

כאשר המדביר מגיע, יש לצאת מהבית ולחזור רק כאשר הוא יורה לכם.

לכמה זמן צריך לצאת מהבית לאחר הדברה?

כל הדברה תדרוש מכם לצאת מהבית לזמן אחר בהתאם לסוג ההדברה. הדברה של נמלים או תיקנים תדרוש מכם לשהות מחוץ לבית בין שעתיים או שלוש ולעומתה הדברה של פרעושים או קרציות תדרוש מכן לשוב לבית רק לאחר 4 או 5 שעות.

לא פעם הדברה כימית תדרוש זמן שהייה גדול יותר מחוץ לביתכם בעוד שהדברה ביולוגית המתבססת על חומרים פחות רעילים ונוטה להיות הדברה ירוקה , תאפשר לכם לחזור לביתכם לאחר פרק זמן קצר יותר שכן, החומרים שמשתמשים בהם הם רעילים פחות.

מה עושים כשחוזרים לבית?

לאחר שחברה מקצועית ביצעה בביתכם הדברה בטוחה ולאחר שנשארתם בחוץ לבית פרק זמן שנדרשתם להישאר, אתם יכולים לשוב לביתכם.

חשוב מאוד לאוורר את הבית מיד כאשר מגיעים מכיוון שחומר ההדברה עדיין מצוי על המשטחים השונים. יש לפתוח את החלונות בחדרים השונים של הבית. מכיוון שהבית דורש אוורור רציני לאחר ההדברה לא כדאי לבצע הדברה בימים גשומים או קרים מאוד.

מעבר לכך, חשוב מאוד שלא לשטוף את הבית מיד כאשר מגיעים אליו, אלא רק לאחר כמה ימים בהתאם להוראת המדבירים וזאת בכדי שהחומר יבצע את פעילותו.

הוראות בטיחות לאחר הדברה

אם בחרתם שירותי הדברה בטוחים אתם יכולים להיות רגועים ולדעת שהחברה שבחרתם השתמשה בחומר המתאים ובמינון הנכון של החומר בתהליך ההדברה על מנת שלא לסכן אתכם.

יחד עם זאת, ישנם כמה הוראות בטיחות שיש לנקוט בהן לאחר ביצוע הדברה בבית כגון: אם יש בבית ילדים או אנשים שסובלים ממחלות בדרכי הנשימה, נשים בהריון או קשישים עליהם לשהות בבית פרק זמן ארוך יותר מאדם ללא בעיות כלשהן.

כאשר מדובר על בעלי חיים רצוי מאוד לוודא שהם לא מלקקים את הרצפה או המשטחים השונים בימים הראשונים שלאחר ההדברה. כמו כן, רצוי להימנע מללכת יחפים על הריצפה בימים הראשונים.

• כותב המאמר: ערן קיוותי – מדביר מוסמך בעלים ומייסד חברת הדברה בטוחה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות