פרופ’ חצרוני תבע את ‘פייסבוק’ על סגירת חשבונו – וספג מכה כואבת

חצרוני תבע את הרשת החברתית לאחר שזו הסירה לצמיתות את חשבונו האישי • השופט דחה את התביעה וחייב את חצרוני בהוצאות משפט כבדות • מנכ"ל בצלמו: "אנחנו מברכים על ההחלטה"
חרדים 10
כ"ז טבת התשפ"א / 11.01.2021 16:06

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, רחמים כהן, דחה היום (שני) את התביעה שהגיש פרופ’ אמיר חצרוני נגד הרשת החברתית פייסבוק, בגין חסימה לצמיתות של חשבון הפייסבוק שלו.

חשבונו של חצרוני נחסם סופית בחודש אפריל 2018, לאחר שפרסם בחשבונו תכנים שהובילו לתלונות רבות מצד גולשים ברשת החברתית.

חסימת החשבון בוצעה לאחר שפייסבוק הסירה קןדם לכן שורה ארוכה של פוסטים מחשבונו של חצרוני, ואף השעתה את החשבון באופן זמני.

כחודש וחצי לפני חסימת החשבון, פרסם חצרוני פוסט בו נכתב, בין היתר: “אחרי שחמישה (!!) פוסטים שלי צונזרו ביום אחד – הגיע הזמן לומר את הברור מכל: כו-שי מאריתאירה איננו זהה ליהודי מפולניה: לא בצבע, לא באוכל, וגם לא בכינים. זה כמובן לא אומר שהכו-שי איננו בחור נחמד כשהוא לא רעב לבננה, או שאין לו פוטנציאל לסיים בהצלחה תואר ראשון בלי פסיכומטרי במכללת סמי שום כלום, אבל זה כן אומר שמקומו באפריקה עם אחיו הכו-שים. הוא איננו זכאי לדרכון בורדו יוקרתי, ואפילו מדרום תל אביב צריך וכדאי לגרש אותו חזרה למולדתו. אילו הייתי במקומו, הייתי שמח אם היו מרססים אותי ב-DDT לפני שמעלים אותי על הרפסודה כדי למנוע גזזת, אבל זו כבר החלטה של הכו-שי…”

השופט דחה את טענותיו של חצרוני לפיהן חסימתו הסופית של החשבון נעשתה בשרירות, וכן שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי שלו.

“התובע היה מודע לכך שתכניו עלולים להביא לחסימת חשבונו”, קבע השופט כהן. “לא ניתן להתעלם ממצבור התכנים שפרסם התובע אשר יש בהם תוכן שעלול לפגוע במשתמשי פייסבוק ואחרים ולגרום לנזק. לא מדובר במקרה חד פעמי, שלגביו ניתן לומר שפייסבוק פעלה באופן שרירותי כלפי התובע. מעדותו של התובע ברור, כי במשך תקופה ממושכת פייסבוק לא חסמה את חשבונו, חרף פניות רבות שקיבלה להסרת תכנים מפרים”.

השופט הוסיף: “העובדה, שבמשך כל אותה תקופה, התובע הצליח לפרסם תכנים מפרים חרף תלונות שהתקבלו נגד תכניו, כי חשבונו הושהה והושב לפעולה וכן כי חלק מתכניו הוסרו אך חשבונו נשאר לפעול – עד אשר חשבונו נחסם, מעלה, שהנתבעת לא פעלה באופן שרירותי בהתנהלותה לגבי חשבונו של התובע.

בנסיבות האמורות, איני מוצא להידרש לשאלה – האם הפרות התובע מהוות הפרה יסודית. הודאותיו המפורשות של התובע, כי פרסם במודע ובמכוון פרסומים מפרים, מצביעות על הפרה מכוונת מצד התובע של מדיניות פייסבוק. התובע בחר להוסיף ולבצע את ההפרות באופן חוזר ונשנה, תוך ידיעה, כי הפרות אלה עלולות להביא לחסימת החשבון”.

השופט חייב את פרופ’ חצרוני לשלם לפייסבוק הוצאות משפט בסך 29,250 ש”ח.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “אנחנו מברכים על ההחלטה. פרופסור חצרוני שוב ושוב פגע בציבור הדתי החרדי ובעם ישראל. בית המשפט קבע חד משמעי שאין מקום להסתה ושנאה נגד אזרחי ישראל. נמשיך להילחם למען הזכות של הציבור הדתי והחרדי לשם טוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות