ה’עוקץ’ מגבעתיים, התרומה לישיבה ושיחה מקבלן מצבות

חקירת המשטרה הובילה למעצרו של תושב גבעתיים שהתחזה לחרדי, וחשוד בעשרות עבירות הונאה בהן שלשל לכיסו, לפי החשד, מאות אלפי שקלים • מהבקשה להתפלל לעילוי נשמת אביו ועד הטלפון מקבלן המצבות • מעצרו הוארך ואתמול הוגשה נגדו הצהרת תובע טרם כתב אישום 
חיים טוויל
כ"ז טבת התשפ"א / 11.01.2021 14:08

בחודשים האחרונים התנהלה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בעקבות תלונה שהוגשה בה עלה כי חשוד, בן 52, תושב גבעתיים, התחזה לחרדי והונה ראש ישיבה, תוך שיצר מצג שווא.

ההונאה החלה כאשר האיש הגיע אל ישיבה, ביקש מראש הישיבה להתפלל לעילוי נשמת אביו שנפטר – ובתמורה יתרום סכום של עשרות אלפי שקלים לישיבה.

ראש הישיבה כמובן שמח לקבל את התרומה, אולם תוך כדי פגישתם קיבל האיש שיחה, שהתנהלה לכאורה עם קבלן מצבות שמבקש תשלום להשלמת הליך הקמת המצבה של האב. האיש פנה אל ראש הישיבה ואמר לו: ‘אין עלי כסף, אולי תוכל לתת לי למצבה…’ ראש הישבה השתכנע, כי הרי הוא עומד להעניק לתרומה של עשרות אלפי ש”ח לישיבה עצמה – והעביר לו את הכסף …

החקירה העלתה, כי מדובר בחשוד הפועל ברחבי הארץ לא אחת, ואף נדרש לחקירה הן בדרום הארץ והן במרכזה, לאחר שהוגשו כנגדו כ-30 תלונות.

החוקרים הגיעו אל עשרות המתלוננים, שגוללו בפניהם את מעלליו של החשוד, כאשר  כמעט בכל המקרים היה מכנה משותף זהה: מצוקה כספית מיידית, רגע לפני שתורם סכום כסף בתמורה לתפילה לעילוי נשמת אביו.

כך הונה בסכום כולל מוערך של מאות אלפי ש”ח.

פעילות חקירה מורכבת ומאמצים רבים הביאו את חוקרי מפלג ההונאה לאתר בתאריך 23.12.20 את החשוד במרכז הארץ, בדירת בת זוגו בשנים האחרונות, והוא הועבר לחקירה במשטרה, שלאחריה נכלא ומעצרו הוארך בבית המשפט מעת לעת.

אתמול (ראשון) הוגשה הצהרת תובע כנגד החשוד, לקראת כתב אישום שיוגש על ידי הפרקליטות כבר בימים הקרובים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות