החיסונים מתרחבים: לא רק המורים – ממחר יחוסנו גם בני 55 ומעלה

בעקבות הגעת משלוחי חיסונים נוספים של פייזר לארץ, טווח הגילים של המתחסנים יורחב • גם חיסון עובדי ההוראה יחל מחר • מתחילת המבצע התחסנו 1,870,652 בני אדם - 20.3 אחוז מהאוכלוסיה • ישראל ממשיכה להוביל בשיעור המתחסנים לנפש
תמי גיל
כ"ז טבת התשפ"א / 11.01.2021 13:14

משרד הבריאות עדכן היום (שני) כי בעקבות הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל, החל ממחר יחוסנו מבוטחי קופות החולים מגיל 55 ומעלה.

ניתן לפנות לקופות לתיאום תור לחיסון.

עם זאת, בקופות החולים הלינו כי הודעת משרד הבריאות על הרחבת מבצע החיסונים יצאה מבלי לתאם עמן, ולכן מבוטחים שמנסים בשעות האחרונות לקבוע תור אינם מצליחים לעשות זאת, שכן מערכות המחשוב טרם עודכנו.

בקופות החולים ידעו כבר אמש שהיום צפוי להתרחב המבצע, אך לא ידעו מה יהיו המלאים שיוקצו להן, שאותם יצטרכו לחלק בין צוותי ההוראה לבני ה-55.

גורמים בקופות אמרו כי תוך זמן קצר יעודכנו המערכות ויתאפשר זימון התורים לאוכלוסיות היעד.

קופות החולים נערכות לחסן במבצע בזק, שהוקדם ביום ויתחיל מחר, את כל עובדי ההוראה במערכת החינוך.

המבצע, שזכה לשם ‘חוזרים לחיים בחינוך’, כבר יצא אתמול לדרך וטפסי רישום לחיסון כבר החלו להישלח לכל צוותי החינוך וההוראה. הבשורה היא שלא רק המורים יחוסנו, אלא כל צוות בית הספר הכולל גם מטפלות במעונות היום, סייעות, מזכירות ואבות הבית.

במערכת החינוך יש כ-200 אלף עובדי הוראה. בשלב הראשון החיסונים יינתנו לעובדי ההוראה ולצוותי החינוך המלמדים גם בתקופת הסגר, כלומר עובדי החינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות. במקביל, משרד החינוך יוציא לכל עובדי ההוראה וצוותי החינוך הודעה לצורך רישום לחיסון.

לצורך קבלת החיסון, על צוותי ההוראה לקבוע תור בקופת החולים ולהגיע עם תעודת עובד משרד החינוך או עם תלוש שכר. צוותי הוראה שאין בידיהם אישור העסקה יופיעו ברשימה יעודית של המשרד, וכך יהיו זכאים לחיסון.

מבצע החיסון לעובדי מסגרות הגיל הרך יחל בהקדם וצפוי להסתיים בתוך ימים.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי 1,870,652 ישראלים חוסנו עד היום. אתמול חוסנו כ-50 אלף איש.

אחוז מקבלי המנה הראשונה מכלל האוכלוסייה עומד על 20.3.

לפי אתר Our World in Data, ישראל ממשיכה להוביל בשיעור המתחסנים לנפש לכל 100 איש, שעומד על 20.93. אחריה בפער ניכר נמצאות ארה”ב (2.02), דנמרק (1.98), בריטניה (1.94), איטליה (1.06), גרמניה (0.64), סין (0.63) ורוסיה (0.55).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות