זו הסיבה שההכרזה החגיגית של יעלון על מפלגתו הסתיימה במבוכה גדולה

עלון החליט כי עורך הדין איימן אבו-רייא, החשוד במתן שוחד בהיקף עשרות אלפי שקלים לבכירים ברשות מקרקעי ישראל, לא יתמודד ברשימת תל״ם בבחירות לכנסת ה-24 • עו"ד איימן אבו-רייא: "דבר החשד נודע לי רק הערב. לו ידעתי שקיים כתב חשדות נגדי לא הייתי מתמודד לבית הנבחרים"
אריה ריבקינד
כ"ז טבת התשפ"א / 10.01.2021 23:03

יושב מפלגת תל”ם, ח”כ משה יעלון, החליט היום (ראשון) להסיר את מועמדותו של עורך הדין איימן אבו-רייא מרשימת תל”ם לכנסת ה-24 – כשעתיים לאחר שהשיק את מפלגתו והודיע על הצטרפותו למפלגה.

החלטתו של יעלון מגיעה לאחר הפרסומים כי עו”ד אבו-רייא חשוד במתן שוחד בהיקף עשרות אלפי שקלים לבכירים ברשות מקרקעי ישראל. החקירה בעניינו נמשכת כבר שנתיים והוא זומן לשימוע לפני הגשת כתב אישום.

עם חשיפת המידע הזה, יעלון הודיע לאבו-רייא על ביטול מועמדותו – וצייץ: “החלטתי על ביטול מועמדותו של עו״ד איימן אבורייא ברשימת תל״ם לבחירות לכנסת ה-24. ערכי תל״ם ובראשם הדוגמא האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים. הודעתי על החלטתי זו לעו״ד אבורייא”.

עו”ד איימן אבוריא, הגיב להאשמות נגדו: “דבר החשד נודע לי רק הערב. לו ידעתי שקיים כתב חשדות נגדי לא הייתי מתמודד לבית הנבחרים. עיתוי החשיפה ככל הנראה מלמד שיש מי שמבוהל מכניסתי לחיים הפוליטיים”.

מעו”ד אילן סופר, המייצג את אבו-רייא, נמסר בתגובה: “ההחלטה לזמן את עו”ד אבו-רייא מבוססת לדעתנו על אי הבנה. אנחנו סמוכים ובטוחים שלאחר שישמעו טענותיו בשימוע יוחלט על גניזת התיק”.

יצוין, כי אין זו הפעם הראשונה שבה אבו-רייא מנסה את כוחו במגרש הפוליטי. בסבב הבחירות שנערך בשנת 2019, הקים יחד עם אישים נוספים במגזר הערבי את מפלגת “הבית הערבי”. הוא הדגיש אז, כי אם ייכנס לכנסת המפלגה תיקח חלק בקואליציה עם נתניהו, שכן לדבריו למגזר הערבי צריכה להיות נציגות מיניסטריאלית בכל ממשלה שתקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות