השוטר שוחרר • מועצת העיתונות דרשה וזימון ליבסקינד למח”ש בוטל

השוטר שהיה מעורב במרדף בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל נחקר בחשד לשיבוש חקירה ושוחרר בתנאים מגבילים • בוטל זימונו של קלמן ליבסקינד למח"ש • מועצת העיתונות: "דיווח עיתונאי והמידע שבידי העיתונאי, אינם נושא לחקירה"
אבי כץ
כ"ו טבת התשפ"א / 10.01.2021 18:30

השוטר שהיה מעורב במרדף המשטרתי של בלשי ימ”ר ש”י, בו נהרג אהוביה סנדק ז”ל בבנימין – נחקר היום (ראשון) בחשד לשיבוש מהלכי משפט ושוחרר בתום חקירתו בתנאים מגבילים.

בתוך כך, המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה ביטלה את זימונו של העיתונאי קלמן ליבסקינד למשרדי המחלקה, לאחר שליבסקינד הציג בטורו ב’מעריב’ את גירסת הבלש המעורב בפרשה.

מוקדם יותר היום קראה ‘מועצת העיתונות’ למשרד המשפטים לבטל לאלתר את זימונו של העיתונאי קלמן ליבסקינד לחקירת מח”ש.

“נשיאת מועצת העיתונות, כבוד השופטת בדימוס דליה דורנר וצוות התגובות של המועצה, קוראים לצמרת משרד המשפטים להורות למחלקה לחקירות שוטרים (מח”ש) לבטל לאלתר את זימונו של העיתונאי קלמן ליבסקינד למשרדיה לצורך חקירה”, נאמר בהודעת המועצה. .

במועצת העיתונות הדגישו: “דיווח עיתונאי והמידע שבידי העיתונאי, אינם נושא לחקירה. לא במשטר דמוקרטי תקין בו חופש העיתונות וחיסיון עיתונאי הוא ערך נשמר על ידי כל הרשויות – כולל המחלקה לחקירות שוטרים”.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר, כי ליבסקינד “לא זומן לחקירה במח”ש כחשוד, ואיננו חשוד בעבירה כלשהי. עדותו נתבקשה לצורך הבהרת עניין נקודתי שעלה בחקירת מח”ש, ובהמשך להתפתחות נוספת בחקירה עדות זו בינתיים התייתרה ואיננה נדרשת עוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות