פרופסור אש: “יש סימנים שעקומת התחלואה כבר מתחילה להשתטח”

הממונה על המאבק בקורונה: "מקווים לראות את השפעת החיסונים לצד ירידה במספר החולים הקשים כבר בשבוע הבא" • "היעד - 200 אלף מתחסנים ביום"
תמי גיל
כ"ו טבת התשפ"א / 10.01.2021 16:28

ממונה הקורונה, פרופ’ נחמן אש, ערך אחר הצהריים (ראשון) תדרוך לכלי התקשורת – והביע אופטימיות זהירה נוכח תוצאות הסגר ומבצע החיסונים.

“זהו היום השלישי בסגר”, אמר פרופ’ אש. “אנו במירוץ בין התחלואה לבין החיסון. מטרתנו לחסן כמה שיותר אנשים. גם בסוף השבוע ראינו עליה בתחלואה. 5,000 מאומתים בשבת – זה גבוה יותר משבתות אחרות. אך יש סיבה לאופטימיות. הגרף לא עולה בצורה אקספוננציאלית, אלא נראה שהוא מתחיל להשתטח”.

הוא הוסיף: “אפשר להסתכל על כך בראייה אופטימית נוכח החיסונים והסגר הזה, שלהערכתי יביא תוצאות, עם קצת השפעה של הסגר הקודם שהיה הרבה פחות אפקטיבי”.

הוא ציין כי “ההשפעה הראשונה של החיסונים ניכרת אחרי 10 ימים. אנחנו מקווים לראות ירידה במספר החולים הקשים כבר בשבוע הבא”.

על קצב ההתחסנות אמר הממונה: “הגענו ליכולת חיסון של 150 אלף מחוסנים ליום. בעוד כמה ימים נצטרך להגיע ליכולת הזו ועל זה להוסיף את מתחסני המנה הראשונה. אנו רוצים להגיע עם מספר המתחסנים היומי ל-200 אלף”.

אל מול התחזיות האופטימיות ציין אש: “שחקן נוסף שנכנס לנו בשבועיים האחרונים זה הסיפור של המוטציות. יש לנו שתי מוטציות שבהן אנחנו עוסקים – המוטציה הבריטית שנמצאת כאן כנראה כבר כמה שבועות. בהערכה גסה אנחנו לא יודעים לומר כמה באוכלוסייה שלנו הם נדבקים מהמוטציה אבל כנראה כעשרים אחוז.

“היא מתפשטת יותר מהר וזה מטריד אותנו למול התחרות עם החיסונים. היא לא גורמת למחלה יותר קשה”.

על המוטציה הדרום-אפריקנית אמר: “להערכתנו ישנם פחות מקרים. איתרנו שתי שרשראות הדבקה. אנו בדרך להתנפל עליהן ובכך להאט את כניסתו של הזן הזה לארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות