האם ‘ימינה’ בדרך לבלוק ‘אנטי ביבי’ שירחיק את גפני מ’הברז בכספים’?

יו"ר ישראל ביתנו בראיון: "אני מקווה שיום לאחר הבחירות נכריז שזה הבלוק שינהל את המשא ומתן ביחד ונמליץ ביחד" • "כשראש הממשלה מתרפס, מתחנן, מול עסקנים חרדים - זו רוח המפקד. כל מה שהוא משדר הוא שצריך לרצות אותם, ומי מנהל את המדינה, ממשלה או רבנים?"
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"א / 10.01.2021 12:21

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM למערכת הבחירות ואמר כי עמל על כך שיוקם בלוק של ארבע מפלגות ‘רק לא ביבי’.

“משתדל שנבנה בלוק של אותן ארבעת מפלגות שחתמו הסכם עודפים, והוא ינהל את המו”מ, אני מקווה שעוד כמה מפלגות יצטרפו, חייבים להחליף את השלטון”, אמר ליברמן. “אני חושב שבמקביל למערכת הבחירות, צריך להדק את הקשר בין ‘ימינה’, גדעון סער, ׳יש עתיד׳ ו׳ישראל ביתנו׳, אני מקווה שיום לאחר הבחירות נכריז שזה הבלוק שינהל את המשא ומתן ביחד ונמליץ ביחד.

“רק ככה אפשר להחליף את השלטון, וכשאני מדבר על זה, זה לא רק להחליף את נתניהו, אם גפני ממשיך לשבת על ברז הכסף כיו”ר ועדת הכספים לא עשינו כלום, אם לא מחליפים אותם לא עשינו כלום. זה לא רק כן או לא נתניהו”.

על שיעורי התחלואה במגזר החרדי אמר יו”ר ישראל ביתנו: “התחלואה במגזר החרדי היא פי חמישה, במגזר הערבי פי שלושה ושם יש מינימום אכיפה, כשרובה היא על חוף הים בתל אביב וזה נטו יחסי ציבור. צריך להבין שהשבוע הוא קריטי. השאלה פה הרבה יותר מהותית – מי מנהל את המדינה? כשראש הממשלה מתרפס בפני עסקנים חרדים, הוא מחליט עבור הממשלה ומחליט עבור כולנו. ראש הממשלה מתקשר לעסקנים חרדים ובאמת מתרפס, מתחנן, ‘תשתפו פעולה, תסגרו’. חייבת להיות אכיפה אחידה.

“כשאנו רואים אותו קצין משטרה מרכין ראש בפני פורעי חוק בביתר עלית ועוד מבקש מהם ברכה, זה הכל. כשראש הממשלה מתרפס, מתחנן, מול עסקנים חרדים – זו רוח המפקד. כל מה שהוא משדר הוא שצריך לרצות אותם, ומי מנהל את המדינה, ממשלה או רבנים?

“אם היו מטילים קנסות על אותם מוסדות לימוד ושוללים מהם את הקצבאות, בלי שוטר אחד הכל היה מתנהל. אין קנס אחד שהמוסדות החרדים שילמו על כך שהם מצפצפים על ההנחיות”.

לאחר מכן תקף ליברמן את ראש הממשלה: “אצל נתניהו הכל משועבד להישרדות הפוליטית האישית שלו, הוא מנצל בצורה צינית את הקורונה, החיסונים, השב”כ וההפגנות. כולנו בני ערובה של ההישרדות הפוליטית שלו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפן
    10/01/2021 22:12
    ששון
  1. לך לישון דב רוסי